TOPآموزش

سرپرست وزارت معارف: ما هرگز مخالف تعلیم دختران نیستیم

کابل/ 15 میزان / باختر
شیخ الحدیث والتفسیر نورالله منیر سرپرست وزارت معارف وعمرعبدی معاون اجرایی یونیسف، درنشستی دررابطه به ادامۀ همکاری های این نهاد با وزارت معارف صحبت کردند .
به گزارش آژانس باختر؛ دراین نشست معاون اجرایی یونیسف دررابطه به فعالیت های آن نهاد درافغانستان معلومات داد و گفت: ما دربخش های صحت، تعلیم و حمایت از کودکان کار می کنیم.
وی افزود: برآورد ما این است که در حال حاضر ۱/۳ فیصد کودکان درافغانستان به مکتب دسترسی ندارند و تعداد کمی که دسترسی دارند شرایط مناسب آموزشی برای شان مهیا نیست.
بعد، سرپرست وزارت معارف، دررابطه به وضعیت معارف درکشورمعلومات داد وخاطر نشان کرد که مشکلات در خدمات آموزشی درتمام کشورازقبل وجود داشت اما اکنون درسرتاسر کشور روند آموزشی به طورعادی به پیش می رود.
وی افزود: ما متعهد هستیم که خدمات آموزشی متوازن را به تمام نقاط افغانستان ارائه دهیم و به هر ‌کسی که در این راه به ما کمک و همکاری می کند لبیک می گوییم.
سرپرست وزارت معارف در مورد آموزش دختران گفت: ما هرگز با تعلیم دختران مخالف نیستیم و روی طرحی، برای ایجاد محیط سالم و ایمن برای دختران که در مطابقت به دین مبین اسلام باشد، کار می کنیم که ان شاالله این طرح به زودی تکمیل می شود و مکاتب دخترانه بازگشایی می شوند.
سپس مسوول بخش آموزشی یونیسف درصحبتی گفت: من و همکارانم متعهد هستیم که در چارچوب محیط کاری خود در قسمت ارائه خدمات تعلیمی با کیفیت و متوازن و فراهم کردن محیط سالم درسی برای کودکان افغانستان با شما همکاری کنیم.
وی اطمینان داد که کشور های همسایه و کشور های کمک کنندۀ جهان به همکاری شان با افغانستان به خصوص در قسمت تعلیم و تربیه کودکان ادامه خواهند داد.
باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا