امنیت

هراس افگنان در سرپل نیروهای فدایی آموزش میدهند

سرپل باختر 3 دلو
والی سرپل هشدار میدهد که اگر از بهر سرکوب هراس  افگنان در ولایت سرپل عملیات گسترده نظامی راه اندازی نشود بخش های از آنولایت با تهدید جدی امنیتی روبرو میشود.
محمد ظاهر وحدت والی سرپل می گو ید  که اکنون بخش های از این ولایت به  مرکز آموزش  هراس افگنان تبدیل شده است و آنان جنگ جویان انتحاری را دراین مرکز ها آموزش وپرورش میدهند.
والی اضافه کرد که شمار زیادی از جنگجویان خارجی دراین ولایت جابجا شده اند که برای طالبان مهارت های ماین سازی را آموزش می  دهند که به  تازه گی دوتن از هراس افگنان خارجی بازداشت شده است.
افراد بازداشت شده درنتیجه یک کمین نیروهای امنیتی از یک قریه ولسوالی صیاد سرپل دربازجویی های  نخستین خودشان را از شهروندان ترکمنستان وکازاخستان معرفی کرده ا ند.
وحدت اضافه کرد که این افراد ازجمله گروه های ورزیده هستند که دربخش های مختلف از جمله ماین سازی وانتحاری آموزش میدهند.
منبع علاوه کرد که تاکنون شصت تن را در ولسوالی کوهستانات سرپل آموزش داده اندکه درجنگ های لغمان وجنوب سرپل از این افراد کار گرفته بودند .
آنانیکه به زبان های فارسی ، انگلیسی و ازبکی سخن می گو یند ودلیل آمدن شان را به افغانستان به گونه جنگ با امریکاییان می خوانند واز چند ماه به این سو در سرپل به طالبان فعالیت های هراس افگنانه را آموزش میدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا