جهان

آمار مبتلایان کرونا در جهان بیش از 21 میلیون نفررسید

لندن/ بی بی سی / 25 اسد/ باختر
در حالی که آمار رسمی جانباختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در جهان به بیش از 763 هزار نفر رسیده است و شمار مبتلایان ثبت شده  به بیش از بیست و یک ملیون و 355 هزارنفر رسیده است، بعضی از کشورها برای جلوگیری از شیوع مجدد و گسترده این ویروس تصمیم به اعمال برخی محدودیت‌های تازه گرفته‌اند.
از جمله بریتانیا تصمیم گرفته است که برای کسانی که از فرانسه به این کشور باز می‌گردند قرنطین دو هفته‌ یی  اعمال کند.
این تصمیم بریتانیا با انتقاد شدید فرانسه مواجه شده ‌است . فرانسه که اخیرا با افزایش مجدد موارد ابتلا به این ویروس روبرو است، گفته  است که اقدام بریتانیا را تلافی خواهد کرد.
اما گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل بریتانیا، از تصمیم ناگهانی دولت در اعمال محدودیت‌های تازه و قرنطین برای افرادی که از برخی کشورها از جمله فرانسه و هالند باز می‌گردند، دفاع کرده است.
شمار زیادی از گردشگران بریتانیایی سعی در بازگشت به آن کشور پیش از اتمام مهلت اعلام شده را دارند.کسانی که بعد از این تاریخ برگردند باید چهارده روز در قرنطین بمانند.
در حالی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا هم در حال افزایش است، دولت اعلام کردکه می کده‌ها و کلپ‌های شبانه را دوباره می‌بندد و ممنوعیت استعمال سیگار در جاده بدون فاصله دو متری را اعمال می‌کند.
رستورانت‌ها هم باید هر شب پیش از ساعت یک بامداد تعطیل شوند و از نیمه شب پذیرش مشتری را متوقف کنند.
او همچنین از مردم خواست که از ملاقات با افرادی به جز خانواده خود خودداری کنند.
دیگر کشورهای اروپایی هم از جمله آلمان، بلجیم و هالند شاهد افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا استند و برای جلوگیری از شیوع بیشتر آن اقداماتی  در پیش گرفته‌اند.
اما در نیوزلند که دولت می‌گفت با اتخاذ تدابیر به موقع و سخت‌گیرانه توانست شیوع ویروس کرونا را با موفقیت زیادی مهار کند، حالا با بروز موارد تازه از ابتلای به این ویروس ناچار به اعمال محدودیت‌های تازه شده ‌است.
این کشور  12 روز دیگر محدودیت‌های مربوط به کرونا در بزرگترین شهرش اوکلند را تمدید کرده است و مقامات صحی در تلاش‌اند که دریابند چگونه ویروس کرونا بعد از گذشت بیش از 100 روز که هیچ مورد از ابتلا به این ویروس در داخل آن کشور وجود نداشت، دوباره چند نفر را مبتلا کرده است.
جاسیندا آردن، صدراعظم نیوزلند، گفت: 29 مورد از موارد جدید کووید ۱۹ از یک محل منشا گرفته‌اند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا