فرهنگ

فاضل سانچارکی : نشرو توزیع کتب و آثار فکری درچارچوب قوانین ومقررات کشور صورت بگیرد

کابل باختر25 قوس
به ریاست فاضل سانچارکی معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز جلسه کمیسیون ارزیابی کتب ، برگزار شد .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر:  این کمیسیون که متشکل ازنماینده گان با صلاحیت نهاد های مختلف ذیربط  میباشد و کتاب های را که به زبان های مختلف و محتوا های مختلف از خارج به داخل کشور وارد میشود وهمچنان کتب را که ازمراجع مختلف به خارج ازکشور ارسال میشود ، مورد ارزیابی قرارمیدهد .
دراین کمیسیون ارزیابی صورت میگیرد که محتوای کتب مخالف قوانین، مقررات و منافع ملی کشورنباشد  و باعث ایجاد اخلال نظم ، امنیت  ، ثبات ، وحدت ملی ، تفرقه دینی ، مذهبی و زبانی درکشور نشود.
فاضل سانچارکی معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ ، دراین جلسه خاطرنشان ساخت که کمیسیون ارزیابی کتب ، با رعایت حق آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات وبا توجه به ضرورت رشد فرهنگی و فکری کشور، ازنشرو پخش آثار و کتب درکشور استقبال میکند ، اما تلاش مینماید که نشرو توزیع کتب و آثار فکری درچارچوب قوانین و مقررات کشورصورت بگیرد. همینگونه دراین جلسه دررابطه به تسریع روند کارکمیسیون درزمینه ارزیابی کتب ، برگزاری کنفرانس خبری به خاطرآگاهی دهی از کارکرد های یک ساله کمیسیون به رسانه ها و ضرورت ساماندهی کارکرد های کمیسیون درچارچوب یک مقرره و یا لایحه ، نیز بحث صورت گرفت .  احمدضیا احمدی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا