آموزش

بیست و چهار دختر دوره ماستری را به پایان رسانیدند

کابل باختر 27 دلو
برای اولین بار 24 دختر به سویه ماستر از رشته شریعت و قانون، پوهنځی شرعیات پوهنتون کابل فارغ شدند.
به اساس معلومات ریاست نشرات وزارت تحصیلات عالی به آژانس باختر: در محفل فراغت این محصلان، پوهنوال دوکتور فریده مومند وزیر تحصیلات عالی فراغت این دختران را یک دست آورد در ارتقای ظرفیت زنان و دختران کشور خواند.
وی اضافه کرد به منظور بهتر و بیشتر شدن نقش زنان در وزارت تحصیلات عالی در شماری از پوهنتون های کشور به زنان ورزیده فرصت داده شده است که در پست های مختلف از جمله روسای پوهنتون ها، معاونین علمی، اداری، روسای پوهنځی ها و سایر پست های کلیدی این وزارت ایفای وظیفه نمایند.
پوهنوال مومند علاوه کرد، در بخش بورسیه ها نیز به دختران فیصدی معین اختصاص داده شده است و به همین گونه سال گذشته در کانکور برای دختران سیت های مشخصی در نظر گرفته شده بود که این برنامه امسال نیز تطبیق خواهد شد.
وی از برنامه ماستری جندر در پوهنتون کابل که یک تعداد خانم ها در آن مصروف تحصیل اند، نیز یاد آوری نمود.
وزیر تحصیلات عالی در خطاب به فارغان یاد شده گفت" آنچه را که شما آموختید بالاتر از همه این موضوعات است، شما علم دین و شریعت را فراگرفتید که در جامعه ما علما و اساتید جایگاه خاص خویش را دارا می باشند."
بعداً پوهنمل داکتر فضل رحیم بصیرت رئیس پوهنځی شرعیات پوهنتون کابل صحبت کرد، از توجه وزارت تحصیلات عالی در بخش ایجاد زمینه های کاری و تحصیلی برای زنان قدردانی نمود.
همچنان استاد ایاز نیازی نیز طی سخنانی از توجه وزیر تحصیلات عالی به خاطر ارتقای ظرفیت زنان و دختران تشکر نمود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا