سیاست

وزیردفاع : درعقب توطیه قتل بیست و یک سربازاردوی ملی، استخبارات بیگانه دخیل است

کابل باختر/ 5/ حوت
یک مقام بلند پایه دولت، استخبارات کشورهمسایه را متهم ساخت که در حمله بر پوسته های اردوی ملی درولسوالی غازی آباد کنر که صبحگاهان روز گذشته صورت گرفت ودرآن بیست یک سرباز اردوی ملی به شهادت رسید، دست دارد .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، سترجنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی که امروز درمراسم تحویل دهی اجساد شهدای آن سربازان اردوی ملی که درولسوالی غازی آباد کنر شهید شدند صحبت میکرد گفت ، ساعت چهار صبح روز گذشته طالبان مزدور و جنایت کار به کمک حامیان خارجی شان و استخبارات کشور معین و حلقات معین حمله شدیدی را بالای نیروهای اردوی ملی درغازی آبادکنر سازمان دهی کردند .
او گفت که این حمله ازآن طرف خط سازمان دهی شده و بسیار شدید بود.
وی افزود : دراین حمله نیروهای اردوی ملی تا آخرین  قطره خون شان جنگیدند و از وطن خود دفاع کردند که درنتیجه بیست و یک تن از نیروهای اردوی ملی در مقابل طالبان و حامیان جنایت کار شان جان شیرین شان را ازدست دادند.
وزیردفاع ملی گفت، این نه حمله اول است و نه حمله آخر بلکه دشمنان مردم افغانستان در دوازده سال به دستور استخبارات ، کشور معین و حلقات معین دست به حملات خونین میزنند که درمقابل نیروهای امنیتی ازخود فداکاری نشان داده و نقش موثری را ایفا کرده اند.
وزیر دفاع گفت که دشمنان مزدور و فریب خورده با حملات شوم شان نمی توانند روحیه نیروهای امنیتی ما را ضعیف نمایند و به این حملات روحیه انتقام گیری ما قوی ترمیشود.
داکتر عبدالله نامزد ریاست جمهوری که در این مراسم حضور داشت گفت، اردوی ملی متعهد به دفاع از سرزمین افغانستان است که امروز بیست و یک شهید را تقدیم راه خداکرد که مردم افغانستان به این فداکاری ارج می گذارند و از دلیری و جان بازی آنها قدردانی میکند و باید دربرابر کسانیکه بالای نوامیس ملی کشور حمله میکنند دست به ترور میزنند و آرامی کشوررا به هم می زنند مردم و دولت افغانستان با هم یکدست یک پارچه ایستاده باشیم .
مراسم تحویل دهی اجساد شهدا واقعۀ غازی آباد کنر امروز ضمن یک مراسم ویژه نظامی که در آن وزرای دفاع ، داخله ، شماری از اعضای دو مجلس شورای ملی ، اراکین بلند پایه دولتی و جمعی کثیری از هموطنان ما شرکت داشتند که در شفاخانه سردار محمد داوود خان انجام شد.
بیست و یک تن از منسوبان قهرمان اردوی ملی روز گذشته در غازی آباد کنر زمانی به شهادت رسیدندکه ده ها تن از دهشت افگنان بردو پوسته نظامیان اردوی ملی حمله کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا