جامعه

برنامه همکاری معتادین شهر کابل آغاز گردید

کابل باختر  6 قوس
وزارت های مبارزه با موادمخدر، کار و امور اجتماعی و صحت عامه کارهماهنگ راغرض جمع آوری  معتادین از شهر  کابل آغاز کردند .
به گزارش آژانس باختر :حضور شماری زیادی ازمعتادین دربخش های از کابل  منجمله  در امتداد بستر دریای کابل  باعث  بروز مشکلات  اجتماعی  درشهر گردیده است. 
شهروندان  پایتخت بارها از مسوولان حکومتی خواسته اند تا با جمعآوری  معتادین براین ناهنجاری اجتماعی  پایان بدهند واین امر سبب شد تا نهادهای  حکومتی  دست به کار  شوند .
مبارز راشدی سرپرست وزارت مبارزه با مواد مخدر به رسانه ها  گفته است که اعتیاد پس از تروریزم دومین عامل  نابودی افغانستان  است .
راشدی میگوید که با وجود گسترش مشکلات ناشی از اعتیاد میزان تداوی معتادین درکشور  توسعه یافته  وشمار مراکز تداوی معتادین نیز بالا رفته است.
به گفته  وی، طبق  آمار  حدود پنجصد معتاد  بی خانه درشهر  کابل  هستند  که در زیر پل ها و فضای سبز زندگی می کنند.
وی گفت که برای  آنان امکانات تداوی  فراهم  شده ودرهفته  های آینده  این معتادین به مراکز صحی انتقال داده میشوند.
به گفته وی، وزارت  مبارزه با مواد مخدر دو رهکار را برای  جمعآوری  معتادین در نظر گرفته  است . اول  اینکه این معتادین برای تداوی  به مراکز صحی انتقال  داده شوند  و دوم  افرادیکه حاضر به تداوی نیستند برای حفظ جان  آنها  سرپناه درنظر  گرفته شود تا از آسیب های بیرونی مصوون بمانند.
سرپرست وزارت مبارزه با موادمخدر  می گوید که برنامه های بعدی  وزارت  مبارزه با موادمخدر  در راستای  کاهش  کشت خشخاش و قاچاق موادمخدر  و ترانزیت آن درکشور  است .
راشدی گفت : تلاش براین است که برای  دهقانان کشت بدیل  داده شود وبه آنها کمک شود که خود از کشت خشخاش دست بکشند.
به گفته  راشدی، امار رسمی  تعداد معتادین درکشور را حدود یک ملیون سیصد هزار معتاد رانشان می دهد اما به دلیل  دقیق نبودن آمار  احتمال می رود که حدود دو نیم ملیون معتاد در کشور  وجود داشته باشد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا