جهان

شانزده حامی رئیس جمهور مصربه ضرب گلوله کشته شدند

قاهره –  دی نیوز انتر نشنل – 12 سرطان – باختر

افراد مسلح نا شناس امروزصبح برراهپیمائی حامیان محمد مرسی رئیس جمهور مصر تیر اندازی کرده و شانزده  نفر را کشته و دو صد نفر دیگر را زخمی نمودند.

 به گزارش آژانس خبری باختر،این حمله بعد از آن  روی داد که محمد مرسی رئیس جمهور مصرگفت که وی در یک انتخابات شفاف به حیث رئیس جمهورتعین شده و به خواست مظاهره کننده گان تسلیم نخواهد شد.

با وجود تظاهرات گسترده و ضرب‌الاجل اردوی مصر، برای پایان دادن به اختلاف بین هوا داران و مخالفین  دولت ، محمد مرسی،  در یک نطق تلویزیونی گفت از سمت خود کنار نمی‌رود و "تا پای جان" از مشروعیت جایگاه خود مبتنی بر انتخابات دفاع می‌کند.

قوماندان اردوی  مصر یکروز قبل ازاین در اطلاعیه‌ای گفت که به "سیاستمداران" این کشور ۴۸ ساعت مهلت می‌دهد تا به "خواست مردم" رسیدگی کنند.

بر اساس گزارش‌ها میلیون‌ها نفر در حمایت از استعفای محمد مرسی تظاهرات کرده‌اند.

مرسی در نطق خود بار دیگر تایید کرد که اشتباهاتی کرده و قول داد که به مردم وفادار بماند.

محمد مرسی در نطق تلویزیونی خود گفت که به حق تظاهرات مسالمت‌آمیز احترام می‌گذارد ولی به گفته او احترام به قانون اساسی این کشور "تنها تضمین جلوگیری از خون‌ریزی‌های بیشتر است".

او گفت جانش را می‌دهد تا از مشروعیت مبتنی بر قانون اساسی دفاع کند.

رئیس جمهوری مصر ناآرامی‌ها را به فساد و بقایای حکومت ساقط ‌شده حسنی مبارک مرتبط کرد و از مظاهره ‌کنندگان خواست به حاکمیت قانون احترام بگذارند.

محمد مرسی خواستار تشکیل شورای آشتی ملی و همچنین یک آیین‌نامه برای رسانه‌ها شد.

او گفت حاضر است در روند گفتگوی ملی، با همه گروه‌ها و افراد دیدار کند.

محمد مرسی پیش از نطق خود برای دومین روز متوالی با جنرال عبد الفتاح السیسی، قوماندان اردو، ملاقات کرده بود،ولی جزئیات آن را منتشر نکرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا