گزارش ها

بیشتر از هفت هزار داعشیان درافغانستان حضور دارند

کابل باختر/ 5/ میزان
یک دیپلومات ارشد روسیه ادعا کرده است که درافغانستان اضافه از هفت هزار عضو داعش بسر میبرند و آنها ذریعه چرخبال های ناشناس اکمال میشوند.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد ، واسیلی بننزیا نماینده دایمی روسیه درسازمان ملل متحد میگوید ، گروه تروریستی داعش یک تهدید واقعی برای امنیت دوستان ما درآسیای میانه و مناطق جنوبی روسیه است.
این دیپلومات روسی درنشست شورای امنیت سازمان ملل گفت ، ما نگران وخیم شدن شرایط نظامی و رشد فعالیت های تروریستان درافغانستان هستیم زیرا هفت هزار گروه تروریستی داعش درافغانستان حضور دارند.
وی یاد آور شده است که هلیکوپتر ناشناس درشمال افغانستان که به داعشی ها کمک رسانده است این موضوع قابل نگرانی است و باید نادیده گرفته نشود ووضعیت باید با دقت مورد  توجه قرارگیرد و فعالیت های زیر زمینی باید بلافاصله متوقف گردد.
این گفته ها در حالی بیان میشودکه روسیه تماس های با طالبان برقرار کرده است و میکوشد تا ازاین گروه دربرابر داعش درافغانستان استفاده کند.
درحالیکه روسیه داعش را درافغانستان یک گروه تروریستی میداند و از موجودیت هفت هزار تروریست داعشی دراین کشور سخن میگوید مگر خود با طالبان رابطه دارد و امریکا وغرب به نوبه خود طالبان را تروریست میداند گروه که به مراتب از داعش درافغانستان فعالتر است تامین رابطه ازسوی روسیه با طالبان واکنش های را درافغانستان و بیرون از این کشور درپی داشت .
مگر روس ها تاکید دارندکه برقراری رابطه میان روسیه و طالبان آنهم ازمجرای پاکستان یک حرکت به سوی تقویت تماس ها میان دولت افغانستان و طالبان است و روسیه ازیک حکومت مرکزی درافغانستان حمایت میکند.ختم/ شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا