جامعه

خشکسالی سبب کشت نشدن خشخاش در سرپل شده است

سرپل  باختر  17 اسد
پولیس سرپل  در سالجاری چهارده تن را به اتهام فروش ، قاچاق و تولید مواد مخدر باز داشت کرده است .
سمونوال غلام دستگیر فیضی مدیر مبارزه با مواد مخدر قومندانی امنیه سرپل به آژانس باختر گفت که از نزد این افراد سه صدو شصت و هشت کیلو گرام تریاک ، یازده کیلو چرس ، پنجصد و چهل وشش کیلو گرام هیرویئن و یکصد و نود و چهار گرام شیشه به دست آمده است
فیضی افزود، امسال به نسبت خشکسالی در سرپل خشخاش کشت نشده است اما در حالیکه ما توان تخریب آن را در ساحات تحت اداره طالبان نداشتیم از فروش و قاچاق آن نود در صد جلو گیری کرده ایم.
وی گفت که امسال ولایت سرپل به دلیل خشکسالی عاری از کشت  خشخاش است اما این مواد  از سال های گذشته در ساحات تحت اداره طالبان ذخیره شده است و قاچاقبران مواد مخدر به گونه مخفی آن را به فروش میرسانند .
رئیس شورای ولایتی و اعضای جامعه مدنی سرپل با ابراز نگرانی میگوید که هزاران فرد معتاد در کوچه و بازار سرگرم استفاده از مواد مخدرهستند.
آنان میگویند که در آن ولایت تنها یک شفاخانه بیست بستر تداوی معتادان وجود دارد که ماهانه صرف بیست معتاد را تحت تداوی قرار میدهد  درحالی که صدها معتاد دیگر خواهان تداوی شان هستند .
شماری از باشندگان سرپل مدعی اند که از فروش مواد مخدر در آن ولایت از سوی نیرو های امنیتی ممانعت صورت نمی گیرد و قیمت مواد هم ارزان تر است به همین دلیل معتادان ولایت همجوار وارد سرپل میشوند و روز تا روز به تعداد این  افراد افزوده میشود . لیلما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا