اخبارصحت

وزارت صحت عامه بر محو ویروس پولیو در کشور تاکید  کرد

کابل/ 5جوزا/ باختر

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، در دیدار با داکتر کریس الیاس، نمایندۀ بنیاد «بیل ملندا گیتس» و رییس بورد نظارتی برنامۀ محو پولیو در سطح جهان، بر محو ویروس پولیو در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ سرپرست وزارت صحت عامه، از کمک مالی بنیاد بیل ملندا گیتس و دیگر شریکان صحی تشکر کرد و خواهان همکاری بیشتر شریکان صحی در راستای محو ویروس پولیو در افغانستان شد.

داکتر مجروح از عدم دسترسی به واکسین پولیو در ساحات ناامن ابراز نگرانی کرد و گفت که شماری از خانواده‌ها به دلیلی ناامنی ماه‌ها و سال‌ها می‌شود که به واکسین پولیو دسترسی ندارند.

او همچنان ایجاد لابراتوار پولیو را در کشور یک نیاز جدی خواند و از داکتر الیاس خواست که وزارت صحت عامه را در این راستا همکاری کند.

سرپرست وزارت صحت عامه همچنان گفت که حسابدهی و شفافیت در تطبیق برنامۀ پولیو از اولویت‌های شان است و در این راستا با اداره های یونیسف و سازمان صحی جهان کار خواهند کرد.

داکتر الیاس گفت که ما روی یک برنامۀ جدید در پیوند به تقویت همکاری‌های مان برای توقف گردش ویروس پولیو در افغانستان و پاکستان کار می‌کنیم.

او همچنان بر همکاری شریکان صحی در پیوند به محو ویروس پولیو تاکید کرد و گفت که موضوع ایجاد لابراتوار پولیو را با شریکان صحی شریک می کند تا آنان روی آن تصمیم اخذ کنند. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا