سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهوری: با بزرگان و متنفذان قندهار دیدار کرد

کابل/۲۴ جدی/باختر
محمد اشرف غنی رییس  جمهوری اسلامی افغانستان، امروز با شماری از بزرگان و متنفذان قندهار، در ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ ابتدا، محمود کرزی، شیرین آقا قریشی متنفذ قومی و سیدجان خاکریزوال رییس  شورای ولایتی قندهار به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و از رییس  جمهوری برای حل مشکل آب آشامیدنی مردم لوی ویاله قندهار و پروژه های دیگر، ابراز تشکر کردند.
همچنان سخنرانان مشکلات شان را در بخش های معارف به خصوص کمبود معلمان و کتاب، قباله‌ ها شهرک عینو مینه و مشکلات تجار را با رییس  جمهوری شریک کردند و خواستار حل مشکل کانتینرهای توقف‌ داده شده در هرات، شدند.
رییس  جمهوری به بزرگان قندهار، گفت که پروژه های انکشافی در این ولایت یکی پی دیگر تطبیق خواهد شد؛ حکومت مشکل قباله‌ های شهرک عینو مینه را بررسی کرده و در روشنایی قانون، اقدامات صورت خواهد گرفت. وی افزود که وزارت های مالیه و ترانسپورت پیشنهاد های شان را به منظور حل مشکل کانتینرهای توقف داده شده در هرات، با ریاست جمهوری شریک کنند.
رییس  جمهوری تصریح کرد که به شمول لوی قندهار، در تمام کشور به معارف توجه اساسی صورت می گیرد و مشکلات موجود در این بخش حل می شود. وی افزود که سپین بولدک در نتیجۀ سرمایه گذاری، به یک بندر خشکه و ساحه انکشافی مبدل خواهد شد.
رییس  جمهوری گفت که بالای مدیریت آب بحیث یک اولویت مهم تمرکز و سرمایه گذاری صورت می گیرد؛ با تکمیل شدن کار بند کجکی، یک میلیار مکعب آب ذخیره می شود و در کنار آن، پس از مطالعات تخنیکی یک بند دیگر در ولسوالی موسی قلعه نیز اعمار می شود.# نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا