سیاست

دیدار رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان با مایکل فالون وزیردفاع بریتانیا

کابل باختر 14 جوزا
دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان دیروز در قصر سپیدار با مایکل فالون وزیردفاع بریتانیا دیدار و گفتگو نمود.
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر خبر داد، در این ملاقات وزیردفاع بریتانیا از پیش‌رفت‌ها و اصلاحات به دست آمده در افغانستان قدردانی نموده افزود: این پیش‌رفت‌ها و اصلاحات و تعهد به اصلاحات افغانستان را در کنفرانس‌های بین المللی پیش‌روی در وارسا و بروکسل کمک می‌کند.
آقای فالون در ادامه صحبت‌های خویش یکباردیگر تعهد کشورش را برای همکاری با افغانستان در عرصه‌های امنیتی٬ مبارزه با تروریزم و اقتصادی ابراز داشته افزود: تروریزم به عنوان یک تهدیدفرامرزی٬ امنیت تمام جهان را به خطرانداخته است و حکومت بریتانیا از افغانستان در این مبارزه حمایت می‌کند. وزیردفاع بریتانیا در ادامه صحبت‌های خویش همچنان علاوه کرد که امنیت در افغانستان به معنای امنیت در منطقه٬ اروپا و بریتانیاست. بنابراین استقرار صلح و ثبات در افغانستان برای کشورش اهمیت دارد.
دکتور عبدالله عبدالله ابراز امیدواری نمود که روابط میان دو کشور بیشتر از بیش استحکام و گسترش یابد.
در این نشست٬‌ اصلاحات انتخاباتی٬ مبارزه با فساد٬ حکومت‌داری خوب٬ کنفرانس وارسا٬‌ همکاری بیشتر در عرصه نظامی‌٬ روابط منطقه‌ای افغانستان٬ روابط با پاکستان٬‌ ایران و دیگر کشورهای منطقه و بالآخره مذاکرات صلح مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا