سیاست

حامد کرزی: گرداننده گان رسانه ها به حیث چشم و چراغ جامعه در برابر کشور و مردم خود مسوولیت بزرگ دارند

 

کابل باختر – 4- حوت

آزادی بیان در افغانستان، در منطقه نظیر ندارد، مسوولیت همه ماست تا از این آزادی برای خفظ منافع کشور استفاده نمائیم و آزادی بیان سالم و قانونمند را در تمام رسانه های خود حفظ کنیم و از این دست آورد بزرگ مردم خود به طور خلل ناپذیر حراست نمائیم .

به اساس معلومات دفتر سخنگوی رئیس جمهور به آژانس باختر، این مطلب را حامد کرزی رئیس جمهور اسلامی افغانستان پنجشنبه شب درسخنرانی پانزده روزه یی رادیویی به مناسبت روز جهانی رادیو که هفته قبل درکشور تجلیل گردید، ابراز نمود .

رئیس جمهور گفت: جای مسرت است که جنبش رسانه یی با شور و ولوله به سوی ترقی روان است مگر گرداننده گان رسانه ها بحیث چشم وچراغ جامعه در برابر مردم وکشور خود مسوولیت های بزرگ دارند.

حامدکرزی گفت، حفظ منافع ملی کشور، مبارزه برای صلح وثبات پایدار در افغانستان عزیز، تبلیغ برای تحکیم هر چه بیشتر وحدت ملی تمام باشنده گان کشور، تلاش برای تعميم سواد و تعلیم، دفاع از حقوق زنان بطور خاص مبارزه علیه خشونت علیه زنان، آگاهی دادن به مردم از مفاد واکسین های گوناگون برای اطفال  و به همین ترتیب سایر مسایل ملی باید خط اساسی نشراتی رسانه های ما باشد .

رئیس جمهور افزود، رادیو درکشور ما برای اطلاع رسانی، روشن ساختن اذهان عامه و براي آگاهي از مسایل زنده گی روزمره مردم به حیث یک وسیله مهم و بسیار سودمند شمرده می شود .

باوجود توسعه وانکشاف نشرات تلویزیونی باز هم رادیو درقریه ها روستاها مناطق دور دست حتی درشهرها نقش خود را حفظ کرده است ومردم ازنشرات وبرنامه های رادیو استفاده بیشتر مینمایند .

حامدکرزی گفت، در یازده سال گذشته در کنار رسانه های چاپی وتصویری درکشور مراکز نشراتی رادیو نیز انکشاف بی نظیر کرده است .

امروز درسراسر کشور حدود یکصدوپنجاه مرکز رادیویی فعالیت مینمایند ومردم افغانستان از خدمات این رادیو ها و برنامه های مختلف آن استفاده میكنند .

رئیس جمهور افزود، در یازده سال گذشته تقویت آزادی بیان یک دست آورد مهم مردم افغانستان بود و دولت افغانستان ازاین آزادی به طور بیدریغ دفاع کرده است . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا