امنیت

معین ارشد امنیتی وزارت داخله وضعیت امنیتی هلمند و نیمروز را بررسی کرد

کابل/18/میزان/باختر
سترپاسوال محمد ایوب سالنگی، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله  وضعیت امنیتی هلمند و نیمروز را مورد بررسی قرار داد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخله به آژانس باختر: معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله روز گذشته، با شماری از جنرالان پولیس و اردوی ملی، به ولایت هملند سفر نمود تا از نزدیک وضعیت امنیتی این ولایت و ولایت نیمروز را مورد بررسی قرار دهد.
سترپاسوال سالنگی، هدف سفر خویش را به ولایت هلمند را بررسی مقدماتی چگونگی تطبیق برنامه امنیتی انتخابات عنوان نموده، گفت که امنیت هملند به مراتب بهتر از آن است که در رسانه ها گزارش می شود. وی تصریح کرد که امنیت اکثریت 215 مرکز های ثبت نام و رای دهی در ولایت هملند تامین است و پولیس در همکاری با اردوی ملی، تدابیری اتخاذ نموده که وضعیت امنیتی را بهبود بخشیده و مردم را برای شرکت گسترده در انتخابات امیدوار ساخته است.
معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله، در حالی که نماینده کمسیون مستقل انتخابات، نماینده اداره مستقل ارگان های محل و نماینده وزارت دفاع ملی او را همراهی می کردند، با اشاره به توزیع هفتاد هزار کارت رای دهی در ولایت هملند، گفت که سطح تهدید های امنیتی این ولایت بسیار پایین است و تا زمان برگزاری انتخابات این تهدید ها نیز برطرف خواهد شد.
وی، به عملی شدن برنامه انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای بین المللی به نیروهای امنیتی افغان نیز اشاره نموده گفت که بر خلاف بد بینی هایی که نسبت به عملی شدن برنامه  انتقال در هملند وجود داشته، این برنامه به گونه موفقانه و به مراتب بهتر از ولایت های دیگر، عملی شده و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.
سالنگی، تصریح کرد که گروه های تروریستی و هراس افگن، با آن که هنوز هم در آن سوی مرز های افغانستان، از پناهگاه های امن و منابع تمویل سرشار برخوردار اند، اما شجاعت و پایمردی نیروهای امنیتی کشور، باعث شده که این گروه ها نتوانند امنیت ولایت مرزی هملند را با تهدید های جدی روبرو کنند.
در همین حال، قوماندان قول اردوی 215 میوند و قوماندانان امنیه ولایت های هلمند و نیمروز، نیز در مورد عملی شدن برنامه ی امنیتی انتخابات در ولایت های یاد شده، صحبت نموده و بر ضرورت ایجاد همآهنگی بیشتر میان نیروهای امنیتی در این زمینه تاکید کردند.
همچنان، رییس دفتر ولایتی کمسیون مستقل انتخابات در ولایت هملند، رضایت خود را از امنیت مراکز ثبت نام رای دهنده گان ابراز نموده، تصریح که برنامه امنیتی انتخابات در هملند به خوبی عملی شده و نگرانی مشخصی در این زمینه وجود ندارد.
هم چنان معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله، در دیداری که با منسوبان قطعه 444 خاص پولیس داشت، عملیات های ضد تروریستی این نیروها را مورد ستایش قرار داده، تاکید کرد که این عملیات ها به گونه هدفمند و بدون تقبل تلفات جانی انجام شده و ضربات سختی را به تروریستان وارد کرده است.
معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله، در پایان سفرش به ولایت هملند، به نیروهای پولیس آن ولایت هدایت داد تا در راستای جلب حمایت و اعتماد مردم تلاش نموده و اجازه ندهند که گروه های تروریستی و هراس افگن در صفوف شان رخنه و نفوذ نمایند.
سفر معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله به ولایت هملند، بخشی از برنامه امنیتی این وزارت برای تامین امنیت انتخابات به شمار می رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا