سیاست

سخنگوی ریاست جمهوری: دولت برای پیروزی صلح و پایان جنگ دایمی در کشور متعهد است

کابل 29 دلو باختر
صدیق صدیقی، سخنگوی رییس جمهوری امروز  در یک نشست خبری گفت که حکومت   به عنوان نماینده واقعی مردم افغانستان پیشرفت خطرات ونگرانی های موجود در زمینه صلح  را به گونه جدی در نظر دارد و در این مورد  محتاطانه عمل می کند .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر سخنگوی ریاست جمهوری همچنان  گفت که
برای پیروزی صلح دایمی و پایان جنگ در کشور متعهد است، و درک درست خطرات ونگرانی های موجود، مدیریت دقیق روند  صلح را می طلبد.
او از نتایج اشتراک رییس جمهوری در نشست امنیتی مونیخ و پیشرفت ها در روند  صلح جزئیات  داد و  گفت: خواست جمهوری اسلامی افغانستان و مردم آتش بس کامل است ، اما با کاهش چشمگیر خشونت موافقه شد تا این فرصت به نفع صلح تمام شود.
او افزود در ملاقاتی که رییس جمهور افغانستان با وزیر خارجه و وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در مونیخ آلمان  داشت آنان  تصریح کردند که توافق با طالبان که احتمالا در هفته آینده نهایی می شود  محتویات مشروط دارد وهیچ یک از بند های توافقنامه بدون شرط نیست وگروه طالبان حاضر شده است که دست از جنگ وخشونت بردارد  و جامعه کثرت گرای افغانستان را بپذیرد.
صدیقی گفت محور اساسی  مذاکرات  ریس جمهور با سران  و مقامات کشورهای مختلف  تعهد جامعه جهانی برای حمایت از مردم افغانستان، نظام جمهوریت وحمایت از نیروهای امنیتی افغانستان بود .
صدیقی گفت که رییس جمهور کشور پس از بازگشت از نشست امنیتی مونیخ، به هدف توضیح پیشرفت در روند صلح و شریک کردن آن  سلسله مشوره ها را با اقشار مختلف جامعه آغاز کرده است ودیدار هایی با مسوولان حکومتی، والیان وقومندانان ارشد نیروهای دفاعی وامنیتی انجام داده است .
او افزود که آگاهی شهروندان، جریان های سیاسی، جامعه مدنی، زنان وجوانان، از پیشرفت های اساسی در عرصه صلح، مسوولیت دولت است که سلسله دیدار های مشترکی با آنان  در روزهای پیش رو انجام خواهد شد  ««ختم بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا