۱۰۰ روز

24 مرکز رایدهی دیگر فعال شد

کابل 4حوت باختر
بیست و چهار مرکز دیگر از میان 390 مرکز رای دهی غیر فعال، در اثر تلاش نیروهای امنیتی، در راستای تامین امنیت انتخابات، فعال شدند.
به گزارش آژانس باختر،صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله، امروز در یک نشست خبری گفت که نیروهای پولیس ملی در یک هفته اخیر، در چارچوب برنامه  امنیتی انتخابات، تلاش های جدی ای را برای امن سازی مراکز نا امن رای دهی به خرچ دادند، که در نتیجه این تلاش ها، 24 مرکز رای دهی دیگر نیز، در ولایت های سرپل و لغمان شامل مراکز فعال شدند و تلاش ها با جدیت در زمینه فعال سازی 366 مرکز غیر فعال دیگر نیز، در جریان است.
صدیقی با اشاره به برگزاری 2 صد نشست خورد و بزرگ انتخاباتی، در هفته ی اخیر، در سراسر کشور، افزود که تمامی این نشست ها در فضای امن برگزار شده که نشان می دهد پولیس از توانایی بالایی برخوردار شده و حاضر است با تمام توان در تامین امنیت تمامی مراحل انتخابات کار و پیکار کند.
سخنگوی وزارت امورداخله همچنان با تاکید بر اهمیت همآهنگی و همکاری نامزدان ریاست جمهوری با پولیس، گفت که تا کنون میزان همآهنگی نامزدان، به ویژه در زمینه معرفی فهرست کارمندان ستاد های انتخاباتی آنان در ولایت ها و در جریان قرار دادن پولیس پیش از راه اندازی نشست های انتخاباتی، رضایت بخش نبوده و از نامزدان ریاست جمهوری توقع برده می شود تا در این زمینه به خاطر بهتر تامین شدن امنیت کارزار های انتخاباتی شان، با پولیس به گونه جدی همکاری و همآهنگی نمایند.
وی، با با تاکید بر این که وزارت امور داخله با آن عده از منسوبان پولیس که در پیکار های انتخاباتی به سود نامزدان وارد کارزار شوند، به گونه جدی و قاطع برخورد خواهد کرد، گفت که 12 افسر پولیس، پس از آن که نتایج بررسی های این وزارت نشان داد که به طرفداری شماری از نامزدان انتخابات، به گونه مستقیم وغیر مستقیم وارد کارزار های انتخابات شده اند، شناسایی شده و از این میان هشت تن آنان از وظایف شان سبکدوش و تحقیقات در مورد چهار تن دیگر شان جریان دارد.
صدیق صدیقی ، از راه اندازی 60 عملیات به هدف پاکسازی مناطق از وجود هراس افگنان در یک هفته اخیر خبرداده، تصریح کرد که در جریان این عملیات ها، 85 مخالف مسلح دولت کشته شده و 49 تن دیگر آنان همراه با 167 میل سلاح، چندین پایه مخابره و چندین عراده موتر سایکل توسط نیروهای پولیس بازداشت شده اند.
وی افزود که در جریان این عملیات ها، 192 حلقه ماین و 795 کیلوگرام مواد انفجاری نیز به دست نیروهای پولیس افتاده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا