جهان

امریکا خواستار ارسال فوری کمک به مناطق محاصره شده سوریه شد

واشنگتن – بی بی سی نیوز – 27 میزان – باختر
امریکا از دولت سوریه خواسته است که هر چه زودتر به کاروان‌های کمک‌های بشر دوستانه اجازه دهد تا به مناطق تحت کنترول مخالفان در حومۀ دمشق بروند.
به تازگی از سوء تغذیه کودکان در مناطق تحت کنترول مخالفان
بشاراسد ، رئیس جمهور سوریه گزارش‌های متعددی منتشر شده است.
وزارت امورخارجه امریکا می‌گوید محاصره مناطق تحت کنترول مخالفان توسط اردوی سوریه در چند ماه گذشته، مردم را به شدت به غذا، آب و ادویه محتاج کرده است.
در این بیانیه همچنین آمده است که "گزارش‌های بی‌سابقه‌ای" از مرگ کودکان بر اثر سوء تغذیه در مناطقی که تنها چند کیلومتر با قصر بشار اسد،   قرار دارند، دریافت شده است.
اردوی سوریه به ساکنان مناطق تحت کنترول مخالفان هشدار داده است که یا باید تسلیم شوند و یا این‌که گرسنگی بکشند.
سه منطقه یرموک، غوطه و مدامیه در حومه دمشق ماه‌هاست که در محاصره اردوی سوریه قرار گرفته‌اند.
قحطی و گرسنگی در مناطق محاصره شده هنگامی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که چند روز پیش گزارش شد مراجع تقلید در این مناطق به پیروان خود اجازه داده‌اند برای زنده ماندن از گوشت گربه، سگ و میمون تغذیه کنند. حیواناتی که به طور معمول مسلمانان از خوردن آنها منع شده‌اند.
روز جمعه  سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا گفت: "ما از رژیم سوریه می‌خواهیم که فورا امکان عبور کاروان‌های امدادی به این مناطق را فراهم کند."
جن ساکی، از سخنگویان وزارت خارجه امریکا همچنین تاکید کرد: "مسئولان این بیرحمی‌ها در حومه دمشق باید شناسایی شوند و در برابر اعمالشان پاسخگو باشند."
وی همچنین اضافه کرد که ساکنان منطقه مدامیه حدود یکسال است که در محاصره نیروهای نظامی قرار دارند و از ابتدایی‌ترین نیازهای اساسی محروم‌اند و اردو عمداً کمک‌های بشردوستانه و ضروری به این مناطق را متوقف می‌کند که این عملی غیروجدانی است."
فعالان سوری می‌گویند که آنها مشغول ثبت مشخصات اولین مورد مرگ بر اثر عوارض ناشی از سوء تغذیه هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا