گزارش ها

از بیست و یکمین سالگرد استرداد استقلال تاجکستان در بدخشان تجلیل به عمل آمد

فیض آباد/23/سنبله/باختر
از بیست و یکمین سالگرد استرداد استقلال تاجکستان از اتحاد شوروی سابق امروز در شهر فیض آباد بدخشان تجلیل به عمل آمد.
در مراسم سنگ محمد ظهور زاده، جنرال قنسل جمهوری تاجکستان گفت، بیست و یکمین سال قبل درست در همین روز ما استقلال خود را از اتحاد جماهیر شوروی سابق بدست آوردیم و نماینده گی های سیاسی خودرا در کشور های مختلف جهان ایجاد نمودیم.
موصوف موفقیت های کشور خود را در عرصه های مختلف بر شمرده گفت، در بیست و یک سال ما موفقیت های زیاد داشته ایم، فعلاً عضو فعال سازمان ملل متحد هستم، در 39 کشور جهان سفارت خان را بازگشایی 47 قنسلگری و نماینده گی سیاسی خود را در کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان ایجاد و شش سفارت خانه دیگر را در سال جاری ایجاد نموده ایم.
موصوف از اعمار پنج پل برفراز دریای آمو یاد کرد که کشور تاجکستان را با افغانستان وصل میسازد.
دکتور شاه ولی الله ادیب والی بدخشان در مراسم تجلیل از این روز ضمن تبریک به دولت و مردم تاجکستان گفت، روابط دوستانه و همسایگی نیک با کشور تاجکستان باعث گردیده که درعرصه های تجارت، زراعت و ایجاد بازار مشترک بین مرزهای دو کشور به موفقیت های بزرگی دست یابم.
والی بدخشان گفت، تاجکستان کشوری است که خواهان صلح و ثبات دایمی در کشور ما بوده و همواره روابط نیک و حسن همجواری را پایدار نگهداشته است.
همچنان رحیمی نماینده وزارت امور خارجه کشور در کندز به نماینده گی از وزارت امور خارجه بیست و یکمین سالگرد استرداد استقلال تاجکستان را تبریک گفت.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا