جهان

امریکا سفارت اش در سوریه را مسدود میکند

دمشق- نیوز 1 دلو باختر

ایالات متحده امریکا بنابرهشدار امنیتی در سوریه سفارت اش را در آن کشور مسدود میکند.

در بیانیه یی که از سوی وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا دیروز به نشر رسید گفته شده که در این مورد تاهنوز تصمیمی اتخاذ نه شده ولی از حکومت سوریه تقاضاشده تا تدابیر امنیتی شدید و محکم تر را در روز های آینده اتخاذ نمایند.

قصرسفید یکبار دیگر از بشارالاسد رئیس جمهور سوریه خواسته است تا سرکوبی تظاهرات ده ماهه را متوقف نماید و از موقف اش  کنار برود.

جیکارنی، سخنگوی قصرسفید به خبر نگاران گفت پایان حکومت بشارالاسد حتمی و قابل پیش بینی است و قدرت از نزد وی فروافتیده است.

در همین حال مامورین اتحادیه عرب در مصر گفته اند که این  گروه به ماموریت نظارت در سوریه که روز پنج شنبه پایان یافت ادامه خواهند داد.

وزرای امور خارجه اتحادیه عرب فردا به گزارش، هیات ناظرین اتحادیه در سوریه پیرامون اوضاع در سوریه مرور خواهد کرد وروی این که تیم یکصدو شصت و پنج نفری ناظرین ماموریت شانرا تایکماه دیگر در سوریه تمدید کنند.

سوریه  از حدود ده ماه به این طرف صحنه مظاهرات اعتراض آمیز علیه حکومت بوده ومظاهرات دیروز یکبار دیگر بعد از ادای نماز جمعه سراسر سوریه را فراگفت و مظاهره کننده گان خواهان کناررفتن بشار الاسد از قدرت شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا