سیاست

صلاح الدین ربانی: مقامات رسمي دولتی و سخنگویان دوطرف از اظهارات تحریک آمیز اجتناب ورزند

 

کابل باختر 27 عقرب

صلاح الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح افغانستان امروز دریک نشست خبری نتایج سفرهیئت به اسلام آباد مثبت خوانده گفت که به زودی کنفرانس بین المللی علمای جهان اسلام پیرامون حرام بودن حملات انتحاری ماین گذاری ها دریکی از کشورهای اسلامی به گزار می گردد .

به گزارش خبرنگار آژانس باختر، صلاح الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح افغانستان که در راس هیتئی بلند پایه آن شورا غرض انجام یک سلسله مذاکرات وملاقاتها بامقامات ارشد اسلام آباد به پاکستان سفرکرده بود دراولین کنفرانس خبری اش بعداز سفر گفت که جانب افغانستان وپاکستان موافقه کردند به خاطر تامین صلح در افغانستان درگام نخست نه تن از زندانیان طالب که در پاکستان زندانی می باشند به عنوان گام حسن نیت از جانب آن کشور از بند رها می گردند.

به گفته وی هردو جانب موافقه کردند که برای آنانیکه غرض انجام مذاكرات صلح می آیند مصوونیت وتسهیلات لازم را فراهم می کنند .

اوهمچنان گفت: دراین مذاکرات پاکستان وافغانستان توافق کردند مخالفان که به روند صلح می پیوندند نام های آنان از لیست سیاه شورای امنیت ملل متحد حذف گردد .

صلاح الدین ربانی همچنان درین کنفرانس خبری گفت ،که جانب پاکستان نتایج تحقیقات نهادهای مربوط را پیرامون ترورپرفیسور برهان الدین ربانی به جانب افغانی ارایه کرد .

رئیس شورای عالی صلح همچنان مطرح کرد که شورای عالی صلح افغانستان وجانب پاکستان از مخالفان خواستند که روابط خود را با القاعده وسایر گروه ها تروریستی قطع کنند وبه صلح رو آورند.

 او همچنان گفت که دو طرف تاکید کردند که صحبت ها ي تخریش آمیز رسانه یی فضارا برای مذاکرات محدود می سازد .

آواز تمام سخنگویان مقامات رسمی دولتی دوطرف خواست که از اظهارات تحریک آمیز وملامت بارعلیه یک دیگر اجتناب نمایند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا