جامعه

هیئتی به خاطر حل مشکل سه هزار زائران افغان توظیف شد

کابل 13 ثور باختر

محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، به منظور حل مشکلات سه هزار زایر افغان که درمرز بین کشورهای سوریه و عراق متوقف مانده اند؛ هیئتی  را توظیف کرده است تا درهمکاری با دولت  عراق به حل این مشکل بپردازد.

 به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر براساس گزارش هایی بدست آمده، حدود سه هزار زایر افغان که برای زیات اماکن مقدسه قصد ورود به جمهوری عراق را دارند، درمرز بین دو کشورِ سوریه و عراق معطل مانده و درحالت بلاتکلیفی به سر می برند

گزارش ها می رساند؛ این زایران که بیشتر ازیک ماه می شود در مرز بین دوکشور متوقف مانده اند با مشکلات فروان مواجه بوده و تاکنون نتوانسته اند وارد عراق شوند.

محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور؛ هیئتی مرکب از نمایندگان با صلاحیت وزارت های امور خارجه، ، حج و اوقاف، امور مهاجرین وعودت کنندگان و نماینده ریاست دفترمعاونیت ریاست جمهوری تحت سرپرستی وزارت امور خارجه را  توظیف نموده است تا به جمهوری عراق رفته و درجهت حل مشکلات زایران افغان با مقامات کشور عراق وارد اقدام شوند.

همچنین معاون رییس جمهور درپیوند به حل مشکلات زایران افغان نامه ای را عنوانی نوری المالکی نخست وزیرجمهوری عراق به آن کشور فرستاده است.

دربخشی از نامۀ معاون رییس جمهور آمده است که به منظور جلو گیری از بروز مشکلات درآینده، دولت افغانستان متوقع است که جمهوری عراق برای آن عده از شهروندان افغان که عازم کشور عراق می شوند، تسهیلات ویزه را درداخل افغانستان فراهم نماید.

درنامۀ معاون رییس جمهور ابراز امید واری شده است که روابط و همکاری های دوستانه بین دوکشور عرصه های بیشتری را احتوا نموده و تبادل تجربیات بین آنها بتواند زمینه حل مشکلات را فراهم سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا