فرهنگ

حسینه صافی : ارزش های فرهنگی درنزدیک ساختن و رشد جوامع نقش مهم دارد

کابل باختر27 اسد
حسینه صافی سرپرست و نامزد وزیراطلاعات وفرهنگ امروز دردیدار با سفیرجمهوری مردم چین مقیم کابل، نقش فرهنگ را درنزدیک ساختن و رشد جوامع مهم دانست.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر:  دراین دیدارسفرجمهوری مردم چین مقیم کابل خاطرنشان ساخت که افغانستان به عنوان کشوری است که ازلحاظ آثارباستانی و داشته های تاریخی غنی بود و ازاهمیت خاص برخوردارمیباشد.
اوگفت که راه ابریشم نقش مهم را درراستای روابط فرهنگی میان چین و افغانستان در گذشته ها داشته و درآینده نیز این راه میتواند دستارورد های زیادی درعرصه فرهنگی میان دوکشور داشته باشد .
همینگونه سفیر چین از تحقیقات مشترک باستانشناسی که قراراست در منطقه باستانی واخان ولایت بدخشان توسط باستانشناسان دوکشورصورت بگیرد، سفرهیئت ازپوهنتون باستانشناسی " انان " کشورچین به افغانستان  به خاطرامضای تفاهمنامه همکاری با این وزارت و همچنان سفر سروردانش معاون دوم ریاست جمهوری درماه آینده غرض اشتراک در نمایشگاه فرهنگی به کشور چین ، یاد آروی نمود و ازسرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ نیز دعوت کرد که درآن نمایشگاه اشتراک کند.
حسینه صافی ازهمکاری های کشور چین درعرصه های مختلف به ویژه درراستای فرهنگی امتنان کرد و گفت که ارزش های فرهنگی درنزدیک ساختن و رشد جوامع مهم میباشد .
وی بر روابط میان مردم با مردم و دولت با دولت تاکید کرد و نقش آن را درتوسعه روابط منطقه یی موثردانست .
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ اضافه کرد که امضای تفاهمنامه ها زمینه توسعه همکاری ها را میان کشو رها فراهم میسازد و این همکاری ها میتواند نقش موثر درتوسعه همکاری های منطقه یی داشته باشد . احمدضیا احمدی  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا