سیاست

معاون رییس جمهور: در سال های گذشته بیشترین فساد در بخش معارف کشور بوده است

کابل 23 قوس باختر
آمرین معارف ولسوالی های ولایت بامیان امروز با استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار نموده و مطالبات خود را در زمینه معارف با معاون رییس جمهور در میان گذاشتند و خواهان حل مشکلات موجود شدند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد،معاون رییس جمهور در این دیدار ضمن تجلیل از خانواده بزرگ معارف به خصوص معلمان زحمتش کش کشور، اظهار داشت: متاسفانه در سال های گذشته بیشترین فساد در اداره معارف کشور بوده است و فساد در این سکتور نقش مهمی در بدنامی کشور داشته است. وی افزود: هم اکنون هزاران باب مکتب نیمه کاره و کار نشده که حتی پول آن ها توسط شرکت ها وصول شده است، مشکلات چاپ و نشر کتاب های درسی و عدم تادیه معاشات و امتیازات معلمین بخشی از مشکلات معارف است که حکومت در تلاش است تا این مشکلات حل گردد.
استاد در بخش مشکلات معارف ولایت بامیان اظهار داشت: علی رغم این که مردم مناطق مرکزی رشد خوبی در بخش معارف داشته و بیشترین علاقمندی به معارف نیز در این مناطق وجود دارد ولی متاسفانه باید اذعان داشت که بیشترین مشکلات نیز در این مناطق موجود است. وی هم چنین گفت: به هر خواست دیدارکنندگان توجه جدی نموده و به همه این مشکلات از طریق نهادهای مربوطه رسیدگی خواهد کرد.
در این دیدار آمرین معارف ولایت بامیان جنجال های پیش آمده در مورد تقاعدی معلمین، کمبود تشکیل در مکاتب ولایت بامیان و عدم اجرای معاشات معلمین قراردادی را از مهم ترین مشکلات معارف ولایت بامیان خواند که به گفته آنان اگر این مشکلات حل نگردد، معارف بامیان با بحران جدی مواجه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا