سیاستاخبار

ازدومین سالروزتصویب تو افقنامه دوحه گرامیداشت بعمل آمد

پلخمری /10حوت/ باختر
از دومین سالگرد توافق نامه دوحه که منجر به خروج قوای اشغال گر امریکا ازافغانستان شد، طی محفلی باشکوهی در بغلان گرامی داشت بعمل آمد.
در محفل که به همین مناسبت از جانب ریاست اطلاعات وفرهنگ در تالار ولایت بغلان تدویر یافته بود افزون برهیئت رهبری مقام جمعی کثیری ازمقامات محلی علما، مجاهدین بزرگان و ده ها تن از باشنده گان ولایت بغلان اشتراک ورزیده بودند.
به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر؛ در آغازمولوی اسدالله مصطفی هاشمی رییس اطلاعات وفرهنگ آنولایت دهم حوت رادرکشور یک روز تاریخی عنوان کرده گفت: امریکا در محاسبات خود اشتباه کرده بود که به افغانستان تجاوز کرد.
وی علاوه کرد: امریکاخبر نداشت که کشور ما گورستان ابر قدرت ها است.
مولوی هاشمی این روز را برای کسانی خواند که سینه های خود را در برابر اشغال گران سپر کرده به هر نوعی در جهاد مقدس شرکت داشتند.
در این محفل قاری محمد نعیم همکار معاون والی آزادی و استقلال را مدیون خون شهدا عنوان کرده از مجاهدین و مسوولین محلی بغلان خواست که با مردم و مراجعین برخورد صمیمانه داشته باشند.
وی گفت: مردم طی ۲۰ سال اشغال رنج و زحمات زیادی را کشیده اند.
معاون والی بغلان از مردم نیز خواست که بخاطر تحقق اهداف امارت اسلامی و آوردن امنیت با مسوولان امارت اسلامی همکاری همه جانبه کنند.
در ادامه محفل شیخ رحیم الله حقانی یک تن از علمای برجسته و مولوی محمد نور عزیزی رییس معارف پیرامون ارزش های جهاد مردم افغانستان وتاثیرات ناگوار اشغال به تفصیل صحبت نموده توافق نامه دوحه را بر خاسته از پالیسی دقیق بزرگان امارت اسلامی در مذاکرات دوحه عنوان نمودند که منجر به خروج امریکا از افغانستان گردید.
محفل با سرایش شعر های حماسی به پایان رسید ودرختم برنامه اعضای اشتراک کننده درمحفل درچوک پلخمری تجمع نمودند.
اکرم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا