اخباراقتصادجامعه

هشت هزار تُن گندم ذخیره شده در سیلوی بلخ برای باشند گان چهار ولایت شمال کشورتوزیع می شود

مزارشریف/ 25 دلو/ باختر

امارت اسلامی افغانستان به خاطر کاهش فقر و جلوگیری از بحران اقتصادی، توزیع هشت هزار تن گندم ذخیره شده در سیلوی بلخ را برای باشند گان چهار ولایت شمال امروزآغاز کرد.

مولوی جاوید صدیقی سرپرست ریاست سیلوی بلخ به خبرنگار آژانس باختر گفت که ریاست سیلوی بلخ، هشت هزار تُن گندم کمک هند که در سیلو بلخ ذخیره شده است به اساس هدایت دولت مرکزی برای ولایت های بلخ، جوزجان، سرپل و فاریاب توزیع شود.

 مولوی جاوید صدیقی افزود، از هشت هزار تُن گندم، بیش از سه هزار تن آن سهم  ولایت بلخ است که درحضور داشت نمایندۀ ریاست زراعت بلخ، ولسوالی شورتپه وکلدار سهم خود را به ولسوالی های خویش انتقال دادند.

همچنان مولوی محمد ظفر حنیفی نمایندۀ ریاست زراعت بلخ توزیع گندم را در شرایط کنونی برای مردم فقیر وبی بضاعت مفید خواند و گفت: حسب فیصلۀ ریاست زراعت و مسوولان ولسوالی های شانزده گانه بلخ برای هر ولسوالی مطابق نفوس آن گندم توزیع می شود و بعد از انتقال گندم به مرکز ولسوالی ها برای هر قریه مطابق جدول وتایید قریه دار ومحاسن سفیدان برای خانواده های بی بضاعت توزیع می شود.

همچنان چند تن ازباشندگان ولسوالی های کلدار و شورتپه بلخ که از گندم کمک شده مستفید شده اند خوشحال بودند و از مسوولان امارت اسلامی تشکر کردند.

محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا