صحت

جاپان دوازده ملیون دالر امریکایی را درمبارزه با توبرکلوزدرافغانستان کمک میکند

کابل باختر/9/ قوس
    توافقنامه همکاری میان حکومت جاپان  و سازمان صحی جهان در بخش مبارزه با توبرکلوزدرافغانستان دیروز  با حضور سرپرست وزارت صحت عامه امضاء شد.
بر اساس این توافقنامه، حکومت جاپان مبلغ دوازده میلیون دالر امریکایی را به منظور تهیه و تدارک ادویه و مواد  تشخیص توبرکلوز در افغانستان برای سه سال آینده، در اختیار سازمان صحی جهان میگذارد.
با این مساعدت یکصد و سیزده هزار واقعه توبرکلوز  در کشور به طور رایگان  تداوی و برای پنجصد و شصت و پنج  هزار مورد مشکوک توبرکلوز،  خدمات رایگان تشخیص  فراهم میگردد.
دراین مراسم داکتر ثریا دلیل سرپرست وزارت صحت عامه، افغانستان را یکی از 22 کشور  دارنده میزان بالای واقعات توبرکلوز در جهان قلمداد نمود و گفت: کنترول این مرض یکی ازاولویت های مهم کاری وزارت صحت عامه بوده وتا کنون دراین راستا ازهیچ گونه  سعی وتلاش دریغ نشده  است.
وی گفت: وزارت صحت عامه با همکاری شرکای بین المللی خود، تا کنون  توانسته است تعداد مراکز تشخیص و تداوی توبرکلوز را به 1300 باب گسترش دهدو ما در سیزده سال گذشته در حدود سه صد هزار واقعه این مرض  را در کشور تشخیص وتحت تداوی قرار داده ایم که خود یک دستاورد بزرگ به شمار می آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا