سیاست

رئیس جمهور غنی: با ادأ نمودن فریضهء مقدس حج، قلب های مسلمانان پاک میگردد

کابل باختر 21 سنبله
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز با اعضای خانواده های شهدا که راهی بیت الله شریف بودند، در میدان هوای بین المللی حامد کرزی دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،رئیس جمهور کشور گفت که امروز جهت احترام گذاشتن به شهدأ به دیدن تان آمدم، چرا که آنان فرزندان و قهرمانان واقعی افغانستان بودند و در راه دفاع از وطن و مردم  خود، سر و جان  شانرا قربانی کردند.
رئیس جمهور غنی گفت که در سال جاری ما تلاش نمودیم تا شمار حجاج را افزایش دهیم و طی صحبتی که با پادشاه سعودی داشتم این موضوع را مطرح نمودم، اما آنان ازعدم ظرفیت کافی در پذیرش بیشتر حجاج  معذرت خواستند.
رئیس جمهور کشور گفت که دین اسلام دین ارزش ها، برادری و صلح میباشد. وی اضافه نمود که هر باریکه به خانه خدا رفتم نورعجیبی برایم نمایان گردید که فراموشم نمیشود و زمانیکه به مقام حضرت ابراهیم ایستاده میشوید، آنجاست که عظمت اسلام واضح میگردد.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد که با ادأ نمودن فریضهء مقدس حج، قلب های مسلمانان پاک میگرد و فلسفه برابری در دین مقدس اسلام به درستی درک میشود، چرا که مردم از هر رنگ و هر نژاد یک نوع احرام میبندند، همه یک برابر و میان شان تفاوت وجود ندارد.
رئیس جمهور محمد اشرف غنی از مسؤلان وزارت حج و اوقاف، داوود سلطانزوی رئیس کمیسیون انتقال حجاج، مسؤلان میدان هوایی بین المللی حامد کرزی  و کسانیکه در زمینه انتقال حجاج تسهیلات فراهم نمودند، اظهار امتنان نمود.
رئیس جمهور غنی در اخیر این دیدار به حجاج اطمینان داد که روزانه و هفته وار  در مورد  خدمات و تسهیلات از مسؤلان گزارش میگیرد و از حجاج خواست تا حین ادای فریضهء حج در بیت الله شریف، برای صلح، عزت و پیشرفت افغانستان دعا کنند.
در این دیدار فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف و داوود سلطانزوی رئیس کمیسیون انتقال حجاج نیز حضور داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا