سیاست

محمد کریم خلیلی: عراق، از دوستان خوب دولت و مردم افغانستان می باشد

کابل 3میزان باختر
شیخ محمد ندیم حاتمی، مشاور ارشد رییس پارلمان کشور عراق، قبل از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نمود.
به اساس دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،مشاور ارشد رییس پارلمان عراق، به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی علماء، تحت عنوان "اسلام و صلح" که در کابل برگزار شد، به افغانستان سفر نموده است.
در این دیدار ابتدا، محمد ندیم حاتمی ضمن ابراز خرسندی از سفرش به افغانستان، احترامات معاون رییس جمهور عراق و دیگر مقامات بلند آن کشور را به معاون رییس جمهور تقدیم نموده واظهار داشت که  دو کشور افغانستان و عراق از ظرفیت های خوبی در راستای تقویت روابط متقابل و همکاری های دوجانبه برخور دار می باشند.
وی تمایل دولت عراق را  در امر توسعه روابط دوستانه و همکاری های متقابل در عرصه ها مختلف میان دو کشور افغانستان و عراق اعلام داشت.
سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با مشاور ارشد رییس پارلمان عراق، آن کشور را از دوستان خوب دولت و مردم افغانستان عنوان نمود.
معاون رییس جمهور ضمن تاکید برگسترش روابط دوستانه بین دو کشور  همکاری دولت عراق در زمینه ایجاد سهولت های بیشتر برای زایران و پرواز های مستقل کابل- عراق را برای زایران افغان با اهمیت خوانده و خواستار همکاری های دولت  آن کشور دراین زمینه شد.
معاون رییس جمهور ضمن ابراز قدر دانی از شرکت شیخ محمد ندیم حاتمی و دیگر علمای کشورهای اسلامی در کنفرانس بین المللی علماء در کابل، ابراز امید واری نمود که هرچه زود تر صلح و ثبات در منطقه برقرار گردد.
ختم/ نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا