سیاست

وزیر تحصیلات عالی با سفیر فنلند ملاقات كرد

 

كابل باختر 16 قوس

پوهاند دکتور عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی در ملاقاتی با سفیر کشور فنلند مقیم کابل روی همکاری های آنکشور در عرصه تحصیلات عالی بحث و تبادل نظر نمود.

در این ملاقات وزیر تحصیلات عالی به نیازمندی جامعه افغانی در رشد و توسعه تحصیلات عالی  و کارکرد های این وزارت  صحبت نموده خواهان کمک کشور فنلند در این راستا شد.

پوهاند عبید همچنان خواهان  ایجاد پوهنتون های جدید توسط کشور فنلند در افغانستان شده آنرا در تقویت و رشد سکتور تحصیلی موثر خواند.

 بعدا داکتر پاولی سفیر فنلند  ضمن تمجید از فعالیت های وزیر تحصیلات عالی  گفت که فنلند اراده راسخی به همکاری در عرصه های مختلف در افغانستان داشته و این همکاری های شانرا پس از سال 2014 نیز ادامه خواهند داد. وی گفت که  پیشنهادات ارائه شده را   با مقامات کشور متبوعش مطرح نموده و در راستای تطبیق آن سعی و تلاش خواهد نمود.

به اساس یک خبر دیگر:  پوهاند دوکتور عبیدالله عبید موسسه تحصیلات عالی خصوصی آریانا را مورد بررسی قرار داد.

دربررسی یاد شده که به اساس فرمان شماره 45 رئیس جمهور صورت گرفت وزیر تحصیلات عالی از صنوف درسی، لابراتوار ها ، و سایر تجهیزات این موسسه دیدن کرده ضمن ارزیابی اسناد استادان و سیستم تدریس توسط آنان نظریات و پیشنهادات محصلان را در جهت بهبود وضعیت تحصیلی شان استماع کرد.

موصوف در نشستی که با مسوولان و استادان موسسه یاد شده انجام داد آنان را متوجه مسوولیت ها و وظایف شان ساخته خواستار تلاش های بیشتر شان در راه آموزش اولاد وطن گردید.

همچنان رئیس موسسه تحصیلات عالی آریانا از توجه وزیر تحصیلا ت عالی به معیاری سازی و توسعه نهاد های تحصیلی قدر دانی کرده به تطبیق تمام لوایح، قوانین و مقررات تعهد سپرده وعده داد تا  هدایات وزارت تحصیلات عالی را به خاطر بهبود وضعیت موسسه متذکره  تطبیق نمایند.

بررسی موسسات تحصیلات عالی خصوصی یکی از اولویت های کاری وزارت تحصیلات عالی بوده و فرمان شماره 45 رئیس جمهور کشور نیز در زمینه صراحت دارد.

در سطح کشور 65 موسسه تحصیلات عالی خصوصی فعالیت دارد که بیشترین آن تا کنون توسط وزیر تحصیلات عالی بررسی گردیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا