صحت

ساختمان شفاخانهٔ ۵۰ بستر به هزینه یک میلیون دالر به‌بهره‌برداری سپرده شد

کابل باختر 22 اسد
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان دیروز در سفر ‌اش به ولایت کاپیسا، تعمیر شفاخانهٔ پنجاه بستر را در ولسوالی نجراب آن ولایت به‌بهره‌برداری سپرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، رییس اجراییه کشور در جریان بازدید از ساختمان این شفاخانه گفت که با فعال شدن شفاخانه پنجاه بستر بخشی از مشکلات صحی باشنده‌گان این ولسوالی حل می‌گردد.
داکتر عبدالله عبدالله ابراز امیدواری کرد که این شفاخانه می‌تواند با ارایه خدمات بهتر توقع و نیازمندی‌ مردم ولسوالی نجراب را تا حدودی برآورده سازد.
این شفاخانه به هزینه یک میلیون دالر از سوی کشور فرانسه ساخته شده و این کشور متعهد است تا سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز آن را نیز تهیه و آماده کند.
از سوی دیگر باشنده‌گان ولایت کاپیسا از رییس اجراییه کشور خواستند که پروژهٔ تعمیر شفاخانه ۱۰۰ بستر این ولایت را که از سال ۱۳۸۶ تاکنون کارش متوقف گردیده، تکمیل و نهایی کند.
داکتر عبدالله عبدالله در پاسخ به این درخواست باشندگان ولایت کاپیسا گفت که تمام مشکلات این پروژه را بررسی و ارزیابی کرده و به‌زودی ادامه کار آن آغاز خواهد شد. رییس اجراییه کشور علاوه کرد که وزارت مالیه متعهد گردیده تا بقیهٔ هزینه مورد نیاز ساختمان این شفاخانه را پرداخت کند. ختم/احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا