سیاستاخبار

امرالله صالح؛ طالبان را وسیله یی در دست پاکستان دانست

کابل/ ۶سرطان/ باختر  

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری می گوید؛ اسلام‌آباد می‌تواند نقش مهمی در روند صلح افغانستان بازی کند و به دوست خوبی برای این کشور تبدیل شود، در عین حال هشدار داده است که اسلام آباد با ادامۀ همراهی طالبان، قیمت گزافی خواهد پرداخت.

او امروز در تویتی؛ پاکستان را میزبان طالبان خوانده و گفته است: این کشور می‌تواند با همکاری در روند صلح، به دوست خوب افغانستان تبدیل شود.

او نسبت به پیامدهای میزبانی پاکستان از گروه طالبان هشدار داده و گفته است:  ادامۀ سیاست کنونی اسلام‌آباد و همراهی‌اش با طالبان، باعث خواهد شد که اسلام آباد قیمت گزافی بپردازد.

معاون اول ریاست جمهوری همچنان نوشته است که محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، در دیدار از واشنگتن به مقام‌های امریکایی گفته است که پاکستان از زمان تشکیل گروه طالبان میزبان این گروه بوده است.

صالح نوشته است: اسلام‌آباد می‌تواند نقش مهمی در روند صلح افغانستان بازی کند و به دوست خوبی برای این کشور تبدیل شود.

آقای صالح افزوده است: پاکستان در ظاهر از دولت افغانستان ولی در عمل از گروه طالبان پشتیبانی می‌کند – چیزی که به تعبیر او، باعث بی‌اعتمادی می‌شود.

او تأکید کرده است: «طالبان هرگز بر افغانستان حاکم نخواهند شد و پاکستان با همراهی با این گروه قیمت بزرگی خواهد پرداخت»

او همچنین گروه طالبان “وسیله‌ یی در دست پاکستان دانسته و افزوده است: این کشور برای این گروه مدیریت و برنامه‌ریزی می‌کند و جنگ جاری در افغانستان فراتر از توانایی فکری طالبان است و یک “دستگاه منظم نظامی” آنان را هماهنگ می‌کند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا