فرهنگ

تلاش به دریافت کمک های مالی برای ترمیم بناهای تاریخی

شهرهرات 16 جدی باختر
مسوولان فرهنگی ولایت هرات ازآغازدورتازه ای ازتلاش ها بخاطر بهبود وضعیت فرهنگی وجلب همکاری بمنظور بازسازی ومرمت ساحات تاریخی خبرمیدهند.
آریا رئوفیان رئیس عمومی اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید :"  بیش از هشتصدآبده تاریخی درولایت هرات ثبت است  که درصد قابل ملاحظه یی از آن نیازمند ترمیم ، بازسازی و حفاظت بیشتر می باشد.
رئیس اطلاعات و فرهنگ گفت:"  درحال حاضرچندی بنای  تاریخی در هرات در حال بازسازی است که باتکمیل آن طرح های اساسی به منظور حفاظت بهتر از این بناها روی دست گرفته خواهد شد.
رئوفیان اجرای این طرح را در جلب بودجه بخاطرحافظت بناها مهم خواند  وگفت :"در آینده نزدیک بعداز تکمیل کار بازسازی مصلی هرات این طرح درین ساحه  و حوض چهار سوق نیز اجراء خواهدشد.
در عین حال آمر گردشگری هرات نیز خاطر نشان می سازد که انسجام بهترامور بازدید از ساحات تاریخی از یک سوباعث ازدیاد عواید این اداره و از سوی دیگر باز حفاظت بهتر از این ساحات شده است
بگفته کارشناسان فرهنگی، حوض ها و آب انبارهای تاریخی شهر هرات نیز از مظاهر مهم معماری و تمدن این شهر  است که از نظر فن معماری و ارزشهای تاریخی‌، آب انبارهای هرات‌،  جزء مهم‌ترین بناهای تاریخی این شهر محسوب می شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا