سیاست

محمد اشرف غنی با بزرگان قوم بلوچ دیدار کرد

کابل باختر ۱۱اسد
محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، دیروز با شماری از بزرگان و متنفذان قوم بلوچ در ارگ دیدار کرد
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، ابتدا، حاجی عبدالکریم براهوی و سناتور محمدنادر بلوچ به نمایندگی از دیگران، از برنامه های حکومت افغانستان به خصوص برنامه های انکشافی و صلح یادآوری کردند و چالش هایی را که قوم بلوچ  از سال های گذشته به اینسو با آن رو به رو بوده اند، با رییس جمهور شریک کردند.
آنان یادآور شدند که قوم بلوچ در طول تاریخ همواره حامی نظام ها و حکومت ها بوده است و از رئیس جمهور خواستند تا به مشکلات بلوچ ها توجه صورت گیرد. فراهم کردن فرصت های تحصیلی و شغلی به جوانان بلوچ، حضور کادر های این قوم در رده های مختلف حکومت افغانستان و توجه به زبان و فرهنگ بلوچی از خواست های مهم اشتراک کنند گان جلسه بود که در حضور رییس جمهور کشور مطرح شد.
رییس جمهور با بیان خوش آمدید به بزرگان و متنفذان قوم بلوچ، گفت که از قوم بلوچ حمایت می شود و حکومت تلاش های بیشتر انجام خواهد داد فرهنگ مشکلات شان حل شود و حکومت به خواست های شان توجه کند. وی افزود که زبان بلوچی مانند دیگر زبان های کشور، یکی از زبان های برجسته و تاریخی می باشد و بالای آن سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت.
رییس جمهور همچنان وعده سپرد که حکومت افغانستان تا چند روز آینده حکم ایجاد اکادمی زبان بلوچی را که یکی از خواست های بزرگان قوم بلوچ است، صادر می کند و یک بخش خبری به زبان بلوچی را در دفتر سخنگوی رییس جمهور نیز ایجاد خواهد کرد.
رییس جمهور کشور افزود که برای جوانان بلوچ از طریق یک روند شفاف و مطابق به توانایی های آنان در بخش های مختلف، زمینه های کاری فراهم می شود. ذبیح علم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا