آموزش

سنگ تهداب مرکز آموزش های فنی و حرفوی درولایت کاپیسا گذاشته شد

کابل باختر/ 9/ سرطان

سنگ تهداب مرکز آموزش های فنی و حرفوی درولایت کاپیسا توسط آمنه افضلی وزیر کار ، امور اجتماعی ، شهدا و معلولین ، داکتر حسام الدین همراه معین آن وزارت و محراب الدین صافی والی کاپیسا امروز گذاشته شد.

 به گزارش آژانس باختر ،آمنه افضلی وزیر کار ، امور اجتماعی ، شهدا ومعلولین درمحفلی که به همین مناسبت درآنولایت برگزارشده بود ، گفت: درسه دهه گذشته نیروهای تخصصی وفنی کشور به دلیل نا به سامانی ها ، یا کشته ويا مجروح شدند و یاکشور را ترک گفتند که نتیجه آن فقدان نیروهای متخصص و فنی را در پی داشته است .

خانم افضلی بابررسی مشکلات دریک دهه اخیر، علاوه کرد : مردم در مرحله گذار، خوب عمل کردند ، با توجه به این که همه چیز را باید از نوآغاز میکردند.

وزیرکار، اموراجتماعی ، شهدا و معلولین کشور با اشاره به نگرانی هایی که درمورد سال 2014 و بعدازآن شنیده میشود گفت: اتحاد ، همدلی و وحدت مردم افغانستان ، متضمن ثبات دایمی و عبور از مشکلات خواهد بود و مردم افغانستان با وحدت و همدلی ، همه موانع راازمسیر انکشاف و بهبود خواهند برداشت.

 خانم افضلی با اشاره به انتخابات پیش روتاکید کرد که همه باید صادقانه ودلسوزانه برای برگزاری انتخابات سالم و شفاف تلاش نمایند و دنیا نیز افغانستان را تنها نخواهد گذاشت .

دراین محفل محراب الدین صافی والی کاپیسا نیز با قدردانی از تلاش های وزارت کار ، امور اجتماعی ، شهدا و معلولین درجهت رفع مشکلات اجتماعی و بی کاری افزود : با تکمیل شدن کار مرکز آموزش های فنی و حرفوی درولایت کاپیسا، سالانه 450 تن از این مرکز با فراگیری آموزش های فنی و حرفوی ، سند فراغت به دست خواهند آورد.

همچنان دراین محفل محمد حسین سنجنی رییس شورای ولایتی آن ولایت ، پیرامون دست آوردهای وزارت کار ، اموراجتماعی ، شهدا و معلولین دربخش های گوناگون ، به ویژه درمورد ایجادمرکز آموزش های فنی و حرفوی درآن ولایت صحبت نموده گفت ، درچند ولسوالی و مرکزولایت کاپیسا مراکز آموزش های فنی و حرفوی فعالیت دارند و این مرکز که طی هشت ماه تکمیل و به بهره برداری سپرده خواهد شد، مشکلات زیادی را درزمینه کار آموزی ، متقاضیان کار و حرفه درولایت کاپیسا مرفوع خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا