جهان

پاکستان به خواسته سازمان ملل و غرب برای توقف اعدام تروریست ها ‘ “نه” گفت

اسلام آباد – ایرنا –  8 جدی – باختر
پاکستان بدون توجه به خواسته های سازمان ملل و اتحادیه اروپا مبنی بر متوقف کردن روند اعدام تروریست ها، قصد دارد دستور صدراعظم این کشور را مبنی بر لغو ممنوعیت مجازات اعدام برای تروریست ها اجرا کند.
به گزارش رسانه های پاکستان، 'مصدق ملک'سخنگوی صدراعظم این کشور در واکنش به بیانیه های اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه پاکستان باید روند اخیر اعدام ها در این کشور را متوقف کند، گفته است که اجرای مجازات اعدام برای تروریست ها به هیچ وجه نقض قوانین بین المللی نیست بلکه گامی در جهت تقویت امنیت پاکستان محسوب می شود.
به گفته این سخنگو، پاکستان به قوانین بین المللی احترام می گذارد اما نهادهای بین المللی نیز نباید فراموش کنند که پاکستان در شرایطی بسیار سخت و فوق العاده قرار دارد و عبور از شرایط فوق العاده نیز نیازمند انجام اقدامات فوق العاده است.
همچنین خانم 'تسنیم اسلم' سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در یک پیام انترنتی اعلام کرد که پاکستان به خوبی نسبت به تعهدات خود در قبال قوانین و مقررات کنوانسیون های حقوق بشر سازمان ملل آگاه است و اعدام تروریست ها، نقض قوانین بین المللی نیست.
منشی عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه گذشته در تماس تیلفونی با صدراعظم پاکستان، از حکومت اسلام آباد خواست تا ضمن متوقف کردن روند جدید اعدام ها بار دیگر اجرای حکم اعدام در این کشور را منع کند.
نواز شریف روز 26 ماه قوس، یک روز پس از حمله مرگبار تروریستی به مدرسه پیشاور، رسما اعلام کرد که تعلیق اجرای حکم اعدام برای تروریست ها باید برداشته شود. از زمان اتخاذ این تصمیم تا کنون، تعدادی از تروریست ها به دار آویخته شده اند و طبق گزارش ها صدها نفر دیگر در آینده ای نزدیک اعدام خواهند شد.
هفته گذشته اتحادیه اروپا نیزبه تصمیم جدید حکومت پاکستان مبنی بر از سرگیری اجرای حکم اعدام برای تروریست ها واکنش نشان داد و با صدور بیانیه ای که می توان آن را به نوعی دلسوزی برای تروریست ها دانست، اعلام کرد که اعدام تروریست ها کمکی به روند مبارزه با تروریزم نخواهد کرد.
ایالات متحده امریکا در این میان واکنشی متفاوت از سازمان ملل و اتحادیه اروپا اتخاذ نموده و اعلام کرده است که موضوع اعدام ها، جزو مسایل داخلی پاکستان است. این درحالی است که آمریکا درخصوص موضوع اعدام مجرمین در دیگر کشورها، واکنش و مواضع متفاوت نشان می دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا