سیاست

قانونپوه سرور دانش: سیاست های تشویقی و اجبارسازی سوادآموزی به اجرا گذاشته خواهد شد

کابل باختر2 قوس

آمرین سوادآموزی ولایت ها همراه با معین سوادآموزی وزارت معارف امروز با قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری رییس کمیته ملی سوادآموزی دیدار نموده و خواهان حمایت معاون رییس جمهور از بخش سوادآموزی شدند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: معاون رییس جمهور در این دیدار با اظهار قدردانی از زحمات آمرین سوادآموزی ولایت، اظهار داشت: عزم دولت بر این است که سوادآموزی از یک برنامه فرعی وزارت معارف بیرون آمده و تبدیل به یک پروسه ملی شود. وی افزود: حکومت پلان های متعددی را برای عمومی ساختن سوادآموزی روی دست دارد که سیاست های تشویقی و هم چنین سیاست های اجبارسازی سواد در سطح کشور، از مهم ترین آن ها است.

قانونپوه دانش هم چنین ضمن با اهمیت خواندن وظیفه آمرین سوادآموزی گفت: وظیفه در بخش تعلیم و تربیه به خصوص در بخش سوادآموزی وظیفه مقدس و تکلیف دینی و وجیبه ملی است. وی افزود: اولین آیه ای که بر پیامبر اکرم نازل گردیده است از دو عنصر قرائت و قلم و خواندن و نوشتن یاد نموده است.

معاون رییس جمهور هم چنین بیان کرد: ایجاد کمیته ملی سوادآموزی و هم چنین کمیته علمی و فرهنگی در بدنه کابینه دولت جمهوری اسلامی افغانستان، نشانه اهمیت تعلیم و تربیه به خصوص سوادآموزی و هم چنین نشانه عزم دولت در راستای محو بی سوادی است. وی تاکید کرد: کمیته ملی سوادآموزی و وزارت معارف پلان های منظم و منسجمی در زمینه سوادآموزی دارد که تطبیق کننده اصلی آن آمرین سوادآموزی و ریاست های معارف در ولایات به کمک ادارات محلی است.

در این دیدار هم چنین معین سوادآموزی وزارت معارف و تعدادی از آمرین سوادآموزی ولایات با اظهار خرسندی از ملاقات با معاون رییس جمهور، مشکلات و چالش های بخش سوادآموزی را تشریح نموده و خواهان حمایت حکومت به خصوص شخص معاون دوم ریاست جمهوری از برنامه ها و پلان های سوادآموزی شدند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا