اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل، ۱۳ قوس، باختر

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه، به تحولات در افغانستان نیز پرداخته اند.

گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌های خبری این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری طلوع نیوز زیر عنوان  «امارت اسلامی: تا اکنون بیش از ۴۵۰ هزار مهاجر افغان از پاکستان اخراج شده» نوشته است:امارت اسلامی می‌گوید که از اول ماه نوامبر تا اکنون بیش از چهار صد و پنجاه هزار مهاجر از پاکستان اخراج شده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی به طلوع نیوز می‌گوید که اخراج مهاجران افغان هنوز هم ادامه دارد و آنان تلاش دارند تا به چالش‌های مهاجران رسیده‌گی کنند.

سایت خبری صدای افغان (آوا) تحت عنوان «تاکید رهبر امارت اسلامی بر تسریع روند تهیه نصاب جدید تحصیلی دانشگاه‌ها و مکاتب» نوشته است:ملا هبت الله آخوند زاده رهبر امارت اسلامی به کمیته نصاب حکومت دستور داده که روند تهیه نصاب جدید تحصیلی و تعلیمی دانشگاه‌ها و مکاتب را سرعت بخشند.

سایت خبری شفقنا افغانستان زیر عنوان «امارت اسلامی: در یک ماه حدود ۱۳۴ هزار افغان از ایران به افغانستان بازگردانده شده‌اند» نگاشته است:وزارت مهاجرین و عودت‌کننده‌گان می‌گوید در یک ماه، حدود یکصد و سی و چهار هزار افغان از ایران به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

عبدالرحمن رشید، معاون وزارت امور مهاجران امارت اسلامی، به بی‌بی‌سی گفت: از اول نوامبر سال جاری تاکنون حدود ۱۳۴ هزار نفر از ایران  به افغانستان باز گردانده‌‌شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا