سیاست

حامدکرزی: لویه جرگه مشورتی صرف یک اجندا دارد بحث روی سند همکاری های امنیتی !

کابل باختر/ 26/ عقرب
افغانستان در وجود انکشافات تازه راهش را به سوی ایجاد یک جامعه با ثبات بازمیکند.
قرار است سند همکاری امنیتی با امریکا امضاء شود انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز در پیشروست و خروج نیروهای خارجی از کشور تا ماه جدی سال آینده هجری خورشیدی برنامه ریزی شده است .
درمیان این انکشافات، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برنامۀ است که بیشتر از هر برنامه دیگر حلقه های سیاسی کشور را مصروف خود ساخته است با آنکه برگزاری انتخابات بتاریخ 16 حمل سال آینده حتمی گردیده شماری از جریان های سیاسی نگران این امراند که انتخابات درموعد تعین شده برگزار نخواهد شد، برخی از این جریان ها دست به اتهام زنی و شایعه پراگنی نیز کرده اند که گویا نظام موجود برای سبوتاژ برنامه انتخابات مصروف مهندسی برنامه های دیگر است .
آنها برگزاری لویه جرگه مشورتی را که قراراست تا چند روز دیگر درکابل دایر گردد ابزاری در دست دولت میدانند و میگویند که نهادهای دولتی میکوشند دروجود این جرگه برنامه انتخاباتی را به تعویق اندازد و یا این که آن را به هیچ مبدل سازد.
این حلقه ها گفته اند که دولت میکوشد بنام برگزاری لویه جرگه مشورتی و بحث پیرامون چگونگی امضاء سند همکاری های امنیتی اجندای دیگر را که گویا تمدید قدرت ریاست جمهوری حامدکرزی است نیز شامل آن سازد، ادامه چنین اتهام بندی ها شک و گمان های را درجامعه افغانی به دنبال داشت ، مگر گفته های اخیر رییس جمهور کرزی به این شایعه پراگنی ها نقطه پایان گذاشت.
حامدکرزی رییس جمهور اسلامی افغانستان در نشست خبری دیروز خود واضح ساخت که لویه جرگه مشورتی تنها و تنها روی چگونگی امضاء سند همکاری های امنیتی بحث خواهد کرد.
رییس جمهور به صورت واضح گفت ( در دو جرگه قبلی نیز شایعاتی وجود داشت که گویا رییس جمهور قصد دارد تا در قانون اساسی و تاریخ انتخابات تغییراتی ایجاد نماید و اکنون هم آوازه های وجود دارد اما ثابت خواهد شد که جرگه تنها و تنها به منظور بحث روی موافقتنامه امنیتی و دفاعی با امریکا  خواهد بود و هیچ اجندای دیگری ندارد و نخواهد داشت.)
به این ترتیب حامدکرزی به تمام شک و گمان ها و شایعه پراگنی ها نقطه پایان گذاشت و واضح ساخت که نمیخواهد از وضعیت موجود استفاده سؤ صورت گیرد.
او به دموکراسی نوپا در افغانستان معتقداست و جداً برای رشد و استحکام آن تلاش میکند او به عنوان فرد که ملی و افغانی می اندیشد نمی خواهد تا تاریخ و نسل های بعدی نسبت به او با شک و گمان برخورد نمایند برخلاف او در دفاع از ارزش ملی قرار دارد و این ارزش ها را رشد میدهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا