سیاست

احمد ضیا مسعود: مبارزه با فساد ، نیازمند یک ارادۀ قوی سیاسی داخلی و نهادهای کمک ‌کنندۀ میباشد

کابل 26 اسد باختر
احمد ضیا مسعود، نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب، امروز با مارک کرایزر، رییس نهاد دموکراسی بین المللی، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور به آژانس باختر، در این دیدار، طرفین روی مسایل جاری سیاسی در کشور، تقویت روند اصلاحات و حکومت‌داری خوب گفتگو نمودند.
رییس نهاد دموکراسی بین المللی ، نخست در مورد پروژه های این نهاد که در راستای ایجاد اصلاحات، موثریت عرضۀ خدمات به شهروندان عملی می شوند، توضیح داد.
کرایزر گفت که  پروژه های این نهاد که هر کدام یک سال زمان دارد، در همکاری با شهرداری کابل و وزارت داخله، به خاطر بهبود عرضۀ خدمات به شهروندان اجرا می شود.
به گفتۀ وی، اجرای این پروژه ها، از یک طرف عرضۀ خدمات شهرداری و ترافیک را به شهروندان سریع می سازد از سوی دیگر سبب ایجاد اصلاحات در سیستم و بلندرفتن عواید دولتی می شود.
نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور، تلاشهای نهادهای بین المللی را در امر تقویت حکومت‌داری خوب و ایجاد اصلاحات سازنده خوانده گفت: «ایجاد اصلاحات و مبارزه با فساد در افغانستان، نیازمند یک ارادۀ قوی سیاسی داخلی با همکاری کشورها و نهادهای کمک‌کنندۀ بین المللی است که در داخل تمام مقامات دولتی مصمم و قاطع بخواهند اصلاحات در تمام سطوح عملی و مبارزه با فساد به صورت واقعی وموثرش صورت گیرد. همچنان کشورها و نهادهای کمک کننده، در امر مبارزه با فساد و درست مصرف شدن کمک‌ها توجه نمایند.»
نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور افزود که عملی شدن اصلاحات در تمام بخش های کشور، نیاز مند اصلاح سیاسی است که از طریق اجرای اصلاح سیاسی در نظام و حکومت‌داری، ما بتوانیم اصلاحات را در دیگر زمینه ها، عملی سازیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا