جهان

مطبوعات پاکستان : ملا عبدالغنی برادر امروز ازقید آزاد اما به دولت افغانستان تسلیم داده نمیشود

کابل باختر/ 30/ سنبله
مطبوعات پاکستان اعلام نموده است امروز ملا عبدالغنی برادر از زندان رها میگردد .
شورای عالی صلح افغانستان از رهایی ملا عبدالغنی برادر از زندان پاکستان استقبال نموده است .
این درحالیست که وزارت خارجه پاکستان اعلام نموده است که ملا عبدالغنی برادر را بخاطر فراهم آوری تسهیلات به پروسه صلح افغانستان رها خواهدکرد.
روزنامه های پاکستانی ازقول سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان درامور امنیت ملی و خارجی نوشته اند که ملا عبدالغنی برادر به دولت افغانستان تحویل داده نمی شود زیرا او میتواند بعداز رهایی برای ادامۀ زنده گی اش درپاکستان یا در کشورهای عربستان سعودی یا ترکیه باشد.
ریاست جمهوری افغانستان هم از این اقدام پاکستان استقبال نموده است ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری گفته است ما باور داریم که این اقدام پاکستان پروسه یی صلح در افغانستان را تقویت خواهد کرد.
امین الدین مظفری منشی شورای عالی صلح به خبرنگار آژانس باختر گفت : "رهایی ملا عبدالغنی برادر را در اصل به حیث یک مصلح ازبند ، استقبال میکنم و این رهایی مربوط ملا برادر است که آیا به افغانستان می آید و یا خیر ، مهم این است که چگونه به پروسۀ صلح درافغانستان همکاری مینماید."
وی افزود که شورای عالی صلح آرزو دارد تا ملا عبدالغنی برادر بتواند در روندصلح در افغانستان ممد واقع شود.
مظفری علاوه کرد : نه تنها ملا برادر بلکه هر شخصی که به پروسه صلح درافغانستان همکاری نماید شورای عالی صلح به همکاری دولت ، زمینه زنده گی را برای شان دراین کشور فراهم میسازد.
ملا عبدالغنی برادر یکی از اعضای اصلی گروه طالبان است که درسال 2010 میلادی درشهر کراچی پاکستان گرفتار شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا