امنیت

کاهش نود در صدی تلفات ملکی درشهر کابل

کابل باختر 10 سرطان
منابع امنیتی می گویند که درتلفات ناشی از حملات هراس افگنانه درکابل کاهش چشمگیری به عمل آمده است.
مسوولان نهاد های امنیتی به این باوراند که جلوگیری از فعالیت های گروه های تروریستی، عملیات های اوپراتیفی، بازداشت گروه ها و اشخاص مخرب و بهبود احضارات امنیتی باعث کاهش چشمگیری در تلفات حمله های تروریستی در شهر کابل شده است.
به گزارش آژانس باختر، در جلسه رهبری بخش امنیتی که در آن روی وضعیت امنیتی تمامی ولایات کشور نیز بحث های همه جانبه صورت گرفت، تذکر به عمل آمد که در سه ماه نخست سال گذشته ده رویداد بزرگ و کوچک امنیتی در کابل رخ داده است که درآن ۴۲۲ تن شهید شدند، این در حالیست که در سه ماه نخست سال روان رقم یاد شده به 40 تن کاهش یافته است که کاهش بیشتر از ۹۰ در صدی را نشان داده و این یک دستاورد بزرگ می باشد.
در نشست همچنان از وضعیت شهر کابل یاد آوری شد، که در چند روز گذشته با برداشتن پوسته های اضافی و جلوگیری از گشت و گذار افراد مسلح غیر مسوول سیمای شهر تغییر یافته است و حس آرامش به مردم به وجود آمده است.
داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی در این مورد به نهاد های ذیربط هدایت داد که روی بدیل پوسته های برداشته شده امنیتی فکر شود و اجازه داده نشود که گروه های مخرب از این فرصت استفاده کنند وبه وزارت امور داخله وظیفه سپرده شد، تا روی طرح لباس مشخص برای محافظان بیرون از چوکات بخش امنیتی نیز کار کنند تا میان نیروهای امنیتی و آنعده افرادی که برای محافظت شخصی و ملکیت های عامه گماشته شده اند، تفکیک به میان آمده است ، از فعالیت های خود سرانه شان جلوگیری شود.
در جلسه رهبری بخش امنیتی روی آمادگی های نیروهای امنیتی در سطح کشور نیز بحث شد و تاکید شد تا در بخش های کشفی و استخباراتی توجه و کار بیشتر شود. فریبا احسان زاده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا