سیاست

محمد کریم خلیلی: در فصل جدید علی رغم برخی از ضعف ها فضای خوبی برای ترقی مردم ایجاد شده است

کابل باختر6 حوت

موسفیدان و بزرگان ولایت میدان وردک بعد ازظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور ملاقات نمودند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر خبر داد، موسفیدان و بزرگان ولسوالیهای دایمیرداد، جلریز، حصه اول و مرکز بهسود هدف از دیدارشان با معاون رئیس جمهور را در میان گذاشتن برخی از مشکلات اداری و محیطی آن ولایت عنوان نمودند.

معززین و بزرگان ولایت میدان وردک گفتند، بیش از پنجاه فیصد مکاتب ولسوالی های متذکره هنوز تعمیر ندارند، همچنین کمبود شفاخانه و عدم دسترسی جوانان بویژه طبقه اناث به تحصیلات عالی را از مشکلات دیگرمردم آن ساحات بر شمردند.

کمبود بودجه انکشافی، تبعیض در اختصاص بودجه انکشافی در سطح ولایت و نیز وجود برخی از مشکلات در سر راه تامین مشارکت ملی در ادارات دولتی از دیگر مشکلات مردم آن ولایت عنوان شد.

علماء و برزگان ولایت میدان وردک همچنین با توجه به اهمیت دو پروژه معدن جاجیگگ و سرک کردن دیوال – غور در رشد  و شکوفایی اقتصادی مردم آن منطقه خواستار توجه بیشتر دولت در این زمینه شدند.

در این دیدار محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور نقش مردم ولایت میدان وردک را در دوره جهاد و مقاومت و تامین استقلال و آزادی کشور برجسته عنوان نموده و افزود که مردم این ولایت در کنار مردم سایر ولایت کشور در آوردن و نهادینه سازی ارزشهای فصل جدید تلاشهای زیادی انجام داده اند.

معاون رئیس جمهور تصریح نمود که در فصل جدید علی رغم وجود برخی از ضعف ها و کاستی ها فضای خوبی برای رشد و ترقی همه مردم افغانستان ایجاد شده که همه با هم باید در جهت قوام بخشیدن ارزشهای جدید و قوام بخشیدن به آن تلاش نماییم.

وی همچنین ضمن تاکید بر شایسته سالاری و لیاقت در کشور اظهار داشت که افغانستان در جهت حرکت به سمت بهبودی و پیشرفت باید از کدرهای مسلکی استفاده نماید.

وی همچنین از رسیدگی به خواسته های ملاقات کنندگان اطمینان داد.

 

طبق یک خبر دیگر:شماری از موسفیدان و نمایندگان مردم ولایت پکتیا با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نمودند.

در این دیدار موسفیدان ولسوالی های پتان، حمکنی، جان خیل، لجی منگل، جاجی آریوب و ماد خیل ولایت پکتیا حضور داشته و آنان مشکلات محیطی مناطق خود را با معاون رییس جمهور درمیان گذاشتند.

به گفته محاسن سفیدان و معززین آن ولایت تاکنون کمک های زمستانی اداره مبارزه با حوادث به باشندگان این ولسوالی ها نرسیده  و آنها از این ناحیه دچار مشکل می باشند.

نمایندگان مردمی ولایت پکتیا باتوجه به اینکه  ولسوالی های آنان درمناطق سرحدی قرار داشته ازدولت افغانستان تقاضا نمودند که یک کندک از اردوی ملی را در آن ساحات مستقر نماید.

آنها همچنین اظهار داشتند که حقوق خانوادهای شهدای و معلولین ولایت پکتیا نیز از طرف ادارات ذیربط پرداخته نشده است.

متقابلا معاون رییس جمهور از دیدار با نمایندگان محلی و موسفیدان ولایت پکتیا و اینکه درجریان مشکلات باشندگان شماری از ولسوالی های آن ولایت قرار گرفت، ابراز خرسندی نموده و  و از حل مشکلات ایشان اطمینان داد.

وی همچنین مشکلات مردم ولایت پکتیا درارتباط با حوادث را درجلسه آتی کمیته ملی مبارزه با حوادث بحث و بررسی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا