فرهنگ

سخنگوی لوی حارنوالی: به تمام قضایای خشونت علیه خبرنگاران رسیدگی شده است

کابل /۸جدی/ باختر
سخنگوی لوی حارنوالی دریک نشست مشترک خبری ازرسیدگی به قضایای خشونت خبرداد.
وی افزودکه به تمام قضایای خشونت علیه خبرنگاران مطابق قانون رسیدگی شده است و تاسرحد اعدام عاملان آن محکوم به مجازات شدند.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر ، جمشید رسولی که دراین نشست دررابطه به بررسی قضایای خشونت علیه خبرنگاران صحبت می کرد گفت که رسیدگی به قضایای خبرنگاران کار مشکل نیست .
او افزود: درمجموع از سال های گذشته تاکنون هشتاد قضیه خشونت علیه خبرنگاران ازطرف نهاد های کشفی و امنیتی به این اداره مواصلت کرده است که شامل قضایای تروریستی وجنایی می باشد.
به گفته سخنگوی لوی حارنوالی٬ درسال ۲۰۱۹بیست و هشت قضیه خشونت علیه خبرنگاران که شامل قتل،ترور،توهین ،لت وکوب تهدید می شود به این اداره راجع شده است که ازطرف حارنوالی عاملان آن به اشد مجازات اعدام و حبس از۱۶تا۲۰ سال را احتوا می کند.
بعدنصرت رحیمی سخنگوی وزارت امورداخله گفت که وزارت امورداخله به خاطر بررسی قضایای خشونت علیه خبرنگاران تعهد جدی دارد و قضایا را به جدیت بررسی می کند و به خبرنگاران اطمینان داد که به همه قضایای خشونت رسیدگی می شود.
روح الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع ملی دراین نشست گفت که وزارت دفاع ملی به تمام قول اردوها و جزوتام ها درسراسر کشور هدایت جدی داده است تا خشونت علیه خبرنگاران را جدی و عاجل بررسی کنند.
بعدحجت الله مجددی عضو فدراسیون خبرنگاران گفت: درسال ۲۰۱۹یکصدوشانزده مورد قضیه خشونت علیه خبرنگاران دراین نهاد ثبت شده است که شامل ده قتل٬ دوازده مجروحیت٬ هفت بازداشت و چندین مورد لت وکوب و تهدید می باشد که به تمام این قضایا رسیدگی شده است.
ختم/ بهزاد …ک..م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا