جهان

اروپا درباره افزایش تحریم ها علیه روسیه تصمیم می گیرد

برلین / دویچه وله آلمان/باختر/7سنبله
انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت: سران کشورهای اروپایی فردا (شنبه) با برگزاری یک نشست اضطراری در واکنش به تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین پیرامون اعمال تحریم های جدید و بیشتری علیه مسکو تصمیم خواهند گرفت.
به گزارش منابع، انگلا مرکل، شب گذشته در حاشیه اجلاس سران کشورهای بالکان غربی در برلین طی گفت و گو با خبرنگاران، تاکید کرد: اجلاس ویژه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز شنبه در بروکسل تشکیل و در خصوص تشدید تحریم ها علیه روسیه تصمیم گیری خواهد کرد.
صدراعظم آلمان با اشاره به تشدید اوضاع در شرق اوکراین، خاطرنشان کرد ما به دنبال راه حل های دیپلماتیک هستیم و در این مسئله کوتاه نخواهیم آمد، اما باید این نکته مهم را هم مد نظر داشته باشیم که به رغم انجام تلاش های سیاسی، وضعیت در روزهای اخیر سخت تر و بحرانی تر شده است.
مرکل با اشاره به توافق های قبلی در بین سران اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه درصورت تشدید اوضاع در اوکراین، تصریح کرد: با توجه به گزارش های رسیده درمورد حضور نیروهای روسی در خاک اوکراین، بروز ناآرامی های جدید و پیشروی های بیشتر از سوی نظامیان روسی، سران 28 کشور اروپایی راهی جز افزایش تحریم ها علیه مسکو نخواهند داشت.
این درحالی است که سرگئی لاوروف وزیرامورخارجه روسیه با رد مداخله نظامی این کشور در خاک اوکراین و بیان این که مسکو در پی مقابله با غرب نیست، گفت: روسیه در پی تجزیه اوکراین و همچنین افزایش تحریم ها نیست
لاوروف با اشاره به تضعیف تلاش های روسیه برای مقابله با تهدیدهای جهانی به دست امریکا و اتحادیه اروپا تاکید کرد که مسکو بیش از هر کشور دیگر علاقه مند به تقویت حقوق بین الملل است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا