اقتصاد

مستوفیت بامیان: مالیه دهی یک مسئولیت شهروندی است.

بامیان/ ۳۰جدی/ باختر
در هفته‌ مالیات، ریاست مستوفیت بامیان می گوید که پرداخت مالیه جبر و فشار نه، بلکه یک مسئولیت شهروندی است.
محمد امیر فیضانی مستوفی بامیان امروز در مصاحبه با آژانس باختر می گوید: جلسه‌یی که به منظور بحث روی هفته‌ مالیات در مقر این اداره، با حضور والی بامیان و رؤسای ادارات دولتی برگزار گردیده بود روی مالیه دهی و اهمیت آن پرداخته شده است.
فیضانی گفت: برای اینکه دولت ما ترقی نماید و روی پای خود بایستد مالیه دهی مهم و ضروریست، مالیه دهی بالای مردم جبر و فشار حکومت نه! بلکه یک مسئولیت شهروندی، اسلامی و وجدانی است.
وی می افزاید: همانطوریکه کسبه کاران و مالکین دکان ها به حکومت قبلی مالیه پرداخت می نمودند، حال هم باید با شوق و رغبت خود به حکومت فعلی نیز مالیه بپردازند.
وی در قسمت پرداخت عشر، زکات و خمس نیز می گوید: مسئولیت دینی و مذهبی هر شهروند کشور است که عشر، زکات و خمس خود را بپردازد تا امارت اسلامی افغانستان آن را در موارد درست و مفید مصرف نموده و کشور ما از بدبختی و فقر نجات یابد.
فیضانی در ادامه گفت: ادارات دولتی که دارای عواید هستند باید عواید شان را طبق قانون به مستوفیت تسلیم نمایند و کوشش نمایند تا از حیف و میل عواید ملی جلوگیری شود.
وی به مأمورین مستوفیت بامیان توصیه می کند تا با اخلاص و صداقت کار نموده و از ضیاع وقت مالیه دهندگان در زمان پرداخت مالیه جداً جلوگیری نمایند،همچنان با مالیه دهندگان و مراجعین خویش با اخلاق نیکو رفتار نمایند.
وی از ریاست حج و اوقاف بامیان می خواهد تا برای ملا امامان مساجد هدایت دهد که در مورد اهمیت پرداخت مالیه و همچنان ادای عشر، ذکات و خمس برای مردم از منظر دینی آگاهی داده و اذهان مردم را در این مورد روشن سازد. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا