سیاست

قانونپوه سرور دانش : دو کشور افغانستان و پاکستان می توانند نقش کلیدی را در مبارزه با تروریزم ایفا کنند

کابل باختر ۳  اسد
صبح امروز زاهد نصرالله خان که جدیدا به حیث سفیر کشور پاکستان در کابل گماشته شده است، با قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، معاون رییس جمهور در این دیدار روابط و مناسبات دو کشور را گسترده دانست و تاکید کرد که سرنوشت و منافع مشترک سبب می شود تا هردو کشور علی رغم برخی مشکلات روابط خویش را مستحکم تر از گذشته کرده و در راه مبارزه مشترک با تروریزم تلاش کنند.
وی گفت در عرصه مسایل امنیتی با توجه به این که تروریزم در منطقه و جهان به خصوص آسیای مرکزی و خاورمیانه گسترش یافته است، دو کشور افغانستان و پاکستان می توانند نقش کلیدی در مبارزه با تروریزم ایفا کنند.
معاون رییس جمهور هم چنین در مورد همکاری های دو کشور در عرصه مسایل تجاری و اقتصادی اظهار داشت: افغانستان و پاکستان در نقطه ای از جهان واقع شده اند که می توانند بسیاری از کشورها را با همدیگر وصل کنند و از این رهگذر منافع خویش را نیز تامین کنند. وی پروژه هایی چون تاپی و کاسا یکهزار را نمونه هایی از اقدامات مشترک دانست و گفت که دو کشور می توانند نقطه وصل بسیاری از کشورهای منطقه و جهان با همدیگر باشند و این موضوع یک ظرفیت مهم برای دو کشور است.
استاد دانش نقش کشور پاکستان را در عرصه بازسازی و انجام پروژه های انکشافی و اعطای بورسیه های تحصیلی برای جوانان افغانستان در سال های گذشته مهم و مثبت ارزیابی کرد و تمویل پروژه های ساختمانی در دانشگاه کابل و مزارشریف و هم چنین شفاخانه محمد علی جناح در غرب کابل را نمونه هایی از این اقدامات دانست و از کشور پاکستان قدردانی کرد. وی ابراز امیدواری کرد که این گونه اقدامات در آینده نیز ادامه یابد.
زاهد نصرالله خان سفیر پاکستان مقایم کابل نیز در این دیدار بر ادامه کمک های کشور متبوعش به افغانستان تاکید کرد و گفت که به تازگی پاکستان مبلغ صد میلیون دالر آمریکایی را برای کمک به افغانستان اختصاص داده است.
وی هم چنین در مورد مسایل امنیتی و تروریزم نیز اظهار داشت: کشور پاکستان نیز از تروریزم هر روزه صدمه می بیند.
وی افزود که ما در حال تدوین میکانیزمی برای مقابله با تروریزم و انجام عملیات های خاص علیه تروریزم در خاک کشور خود هستیم و تروریزم را دشمن مشترک افغانستان و پاکستان می دانیم.
سفیر پاکستان مقیم کابل هم چنین افغانستان را مهم ترین و بزرگ ترین همسایه کشورش دانست و گفت که به همین دلیل پاکستان میزبان دو و نیم میلیون مهاجر افغان است و تا هر زمان که افغانستان لازم ببیند در خاک پاکستان خواهند ماند. # نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا