سیاست

صدیقی: رهایی سه عضو ارشد طالبان یک تصمیم دشوار مگر شجاعانه بود

کابل ۲ قوس  باختر
سخنگوی ریاست جمهوری با آن که راه رسیدن به صلح را دشوار می داند مگر تاکید دارد حکومت می‌خواهد تمام موانع فرا راه صلح را بردارد .
صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری روز گذشته در یک نشست خبری در کابل بیان داشت٬  با آن که راه رسیدن به صلح دشوار است  مگرحکومت افغانستان٬برای رسیدن این کشور به صلح حاضر است تا هر تصمیم دشوار را اتخاذ کند.
هدف ار اتخاذ تصامیم دشوار اشاره به رهایی انس حقانی و دو عضو ارشد دیگر گروه طالبان است که هفته گذشته با  دواستاد پوهنتون امریکایی افغان که در اسارت طالبان بودند  تبادله شدند.
این سه عضو ارشد طالبان در بسیاری قضایای جرمی ٬مجرم شناخته شده بودند.
صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهوری افغانستان می گوید٬ این یک تصمیم دشوارمگر شجاعانه‌ یی بود که به هدف تقویت روند صلح و ختم جنگ در این کشور صورت گرفت.
او تاکید دارد که روند صلح برای حکومت افغانستان یک اولویت است، حکومت حاضراست که هر تصمیم دشواری را برای موفقیت این روند بگیرد وما این را ثابت هم کردیم٬ حکومت می‌خواهد تمام موانع فرا راه صلح را بردارد.
صدیقی بار دیگر تاکید کرد٬ دستآوردهای ۱۸ سال اخیر در افغانستان از جمله قانون اساسی، حقوق زنان و آزادی بیان از خطوط اساسی حکومت در مذاکرات صلح است.
از طرف دیگرسخنگوی ریاست جمهوری گفت ٬روی طرحی کارجریان دارد که براساس آن تا ۵ سال آینده مصارف «غیرضروری» نیروهای امنیتی کاهش خواهد یافت و منابع غیر موثر نیز از بدنه بودجه نهادهای امنیتی جدا شود.
بر بنیاد این طرح برای پنج سال آینده هر سال ۱۰ درصد مصارف «غیرضروری» نیروهای امنیتی کاهش خواهد یافت.
مگرتطبیق این طرح٬ روی کارایی نهادهای امنیتی تأثیر منفی نخواهد داشت. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا