سیاستاخبارTOP

دیدار مولوی امیرخان متقی با ضمیرکابلوف نماینده خاص رئیس جمهور روسیه

کابل، ۲۹ قوس، باختر
مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه کشور امروز با ضمیر کابلوف نماینده خاص رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.
عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره به آژانس باختر گفت:‌ در این دیدار در مورد روابط دوجانبۀ افغانستان و روسیه، رشد تجارت و حضور حکومت افغانستان در میکانیزم‌های منطقه‌یی و بین‌المللی صحبت همه‌جانبه صورت گرفت.
سرپرست وزارت امور خارجه گفت: روابط دوجانبۀ افغانستان و روسیه با گذشت هر روز تقویت می‌یابد و از روسیه به‌خاطر حمایت از افغانستان در نشست‌های بین‌المللی سپاس‌گزاری می‌کنیم.
سرپرست وزارت امور خارجه تأکید کرد که روابط تجاری میان افغانستان و روسیه گسترش بیشتر یابد و افغانستان آماده است که پس از بازسازی شاهراه سالنگ، نقش مثبت در انتقال محصولات روسیه به آسیای جنوبی ایفا کند.
همچنان نمایندۀ رئیس جمهور روسیه گفت که شماری از کشورها می‌خواهند با ایجاد میکانیزم‌های جدید، آجندای خویش را در منطقه تطبیق کنند و این امر نباید بدون توافق حکومت افغانستان صورت گیرد.
آقای کابلوف گفت که هر کشوری که با افغانستان مشکل دارد می‌تواند آنرا از طریق روابط دوجانبه با حکومت افغانستان مطرح کند.
وی گفت که شماری از کشورها می‌بینند که کشورهای منطقه همکاری با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهند، لهذا می‌خواهند با ایجاد میکانیزم‌های جدید وارد مسائل منطقه‌یی شوند و برای این پیشرفت‌ها مشکل ایجاد کنند.
وی همچنان تأکید کرد که ایالات متحدۀ امریکا باید ذخایر بانکی افغانستان را از حالت انجماد بیرون کند و بگذارد که این ذخایر در اقتصاد افغانستان کمک کند.
آقای کابلوف گفت که روسیه آماده است که روابط تجاری با افغانستان را گسترش دهد و ابراز آمادگی کرد که تجار افغان به روسیه سفر کنند و در مورد فرصت‌های تجاری میان دوکشور صحبت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا