گزارش ها

افغانستان نیازمند انسجام سیاسی

کابل باختر 4 جدی
افغانستان در شرایط کنونی به حفظ انسجام سیاسی ضرورت داشته، هماهنگی و یکپارچگی یگانه مسیر برای بیرون رفت از مشکلات کنونی است.
مفسر آژانس باختر مینگارد: افغانستان در یک وضعیت آشفته سیاسی و نظامی قرار دارد، وضعیت که از سوی استخبارات بیرونی و کشور های مغرض بر این کشور تحمیل شده است. آنچه مهم و قابل دقت و بحث میباشد این است که وضعیت جاری ناشی از مداخلات بیرونی بوده و عملا کشور ما میدان جنگ نیابتی کشور های دیگر است. ادامه ناامنی ، جنگ و مداخله بیرونی فرصت های زیادی را از افغانستان و مردم آن گرفته ٬ امروز فقر و بدبختی با عناوین و اشکال مختلف سایه وار مردم ما را تعقیب میکند.
این وظیفه دولت، رهبران سیاسی و آن افراد با نفوذ که خود را رهبر و حامی مردم و کشور میدانند است تا کشور را از وضعیت جاری نجات داده و کشتی شکسته را به ساحل مقصود رهنمایی کنند.
در حالیکه افغانستان شرایط و وضعیت آشفته سیاسی و نظامی را تجربه میکند جناح بندی ها و اختلافات درونی بیشتر به این آشفتگی دامن میزند. در حالیکه همه از وضعیت ناهنجار کنونی در کشور و پیامد های ناگوار که از اختلافات دورنی بروز خواهد کرد آگاه اند چه خوب است که منافع ملی را ارجعیت داد و برای بهبود آن امور فکر کرد.
توقع و تاکید مردم نسبت به سیاسیون و رهبران مردم این است که حفظ انسجام سیاسی در درون نظام را یک ضرورت دانسته و به برنامه های بزرگ سیاسی و راهبردی که میتواند نسخه علاج درد مردم و کشور باشد فکر کنند.
کشور به کار خردمندانه، تعقل سیاسی و عمل نیاز دارد پس نباید زمان و فرصت ها قربانی هوس ها شود.تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا